Paríž 07. septembra 2015 (HSP/
To, na čo sa pozeráte, je výbava GT (nie GT Line), ktorá pridáva rad športových vizuálnych prvkov k dizajnu Megane IV generácie. Ak takto dobre vyzerá Renault Megane IV GT, môžeme si len predstavovať, ako šialený bude športový Megan RS vo štvrtej generácii.
Vpredu nájdeme svetlomety, ktoré nápadne pripomínajú dizajn limuzíny Talisman, kompletne s denným LED svietením v tvare písmena C. Technológie svetlometov na uniknutých fotografiách nového Meganu GT sa zdajú byť rovnaké, ako voliteľné full-LED reflektory modelu Kadjar. Športový predný nárazník so striebornými doplnkami, duálna výfuková koncovka a strieborný zadný difúzor sú exkluzívne len pre verziu GT.
Aj vo vnútri môžeme vidieť rad GT prvkov. Miesto si tu našla 6-rýchlostná dvojspojková prevodovka EDC s pádlami radenia pod volantom po vzore F1, digitálna prístrojová doske je podobná ako v modeli Kadjar a zvislý informačný displej je zase zdieľaný s Renault Talisman. Koniec koncov, ako vonku, tak aj vo vnútri sa môže nový Megan pochváliť veľkými zmenami oproti tretej generácii. Čo sa však nachádza pod kapotou?
Nič nie je oficiálne, ale napriek tomu môžeme povedať, že pod karosériou sa nachádza platforma CMF-CD. Tú využívajú tak isto aj automobily ako Nissan Qashqai (J11), X-Trail (T32), Pulsar (C13), Renault Espace, Kadjar a Talisman. Variant tejto modulárnej platformy bude základom aj pre rodinný hatchback Megane IV. Čo sa týka motorov, očakávame 1,2 litrový turobenzín s označením TCE 130 s výkonom 130 koní. V ponuke by nemal chýbať ani väčší 1,6 litrový zážihový TCE 150 s výkonom 150 koní.
Na druhej strane motorovej palety budú naftové agregáty. Tu očakávame 3 variácie: dCi 110, 130 a 160. dCi 110 a 130 by mali byť ponúkané štandardne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ ide o dCi 160 a jeho výkon 160 koní, twin-turbo-diesel bude štandardne spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Viac informácií o úplne novom Renaulte Megane IV. generácie vrátane oficiálnych technických špecifikácií by mal byť zverejnené v nasledujúcich dňoch pred živým debutom na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.