Kyjev 3. júla 2022 (HSP/Foto:Pixabay)
Ukrajinskí internetoví obchodníci si “našli cestu” k ruskému publiku prostredníctvom pornografických webových stránok, píše The Guardian. Takto bol Rusom údajne sprostredkovaný ukrajinský pohľad na vojnu
S touto myšlienkou prišla Nasťa Bajdačenková, majiteľka reklamnej agentúry v Moskve. Podľa nej bežné spôsoby propagácie proukrajinských televíznych spotov – cez Google alebo Facebook – v Rusku a Bielorusku nefungovali. Rusko zaviedlo zákon o falzifikátoch a zastúpenia týchto platforiem v Rusku nechceli niesť zodpovednosť.
Bajdačenková potom našla iný spôsob: prostredníctvom online kasín a pornografických stránok. Tieto stránky boli ideálne – málo moderovania, obrovské publikum a nízke náklady na reklamu.
The Guardian píše, že Bajdačenková nebola jedinou, kto takto v Rusku umiestnil proukrajinskú reklamu. Jej agentúra sa stala súčasťou väčšej siete, cez ktorú začali prúdiť peniaze.
Bajdačenková sa domnieva, že ich reklamy sa dostali k stovkám miliónov ruských používateľov internetu. Podľa jej názoru bol odpor matiek ruských vojakov voči vojne čiastočne spôsobený kampaňou, ktorú realizovala prostredníctvom pornografických webových stránok.
Čo je viac než diskutabilné, lebo na pornografických stránkach to mohli vidieť synovia, ktorí by mali ísť na vojnu, ale už omnoho ťažšie ich matky.