Každý, kto si myslí, že informácie, ktoré posiela cez Twitter, sú chránené pred zneužitím a tzv. snoopingom tretej strany, by sa mal ešte raz zamyslieť. V sérii rozhovorov zachytených na začiatku januára Clay Haynes, vedúci inžinier v oblasti bezpečnosti siete, raz a navždy rozptyľuje tieto dojmy. “Videl som viac penisov, než som v živote chcel vidieť,” hovorí Haynes žurnalistovi z projektu Veritas.
Haynes hovorí, že takýto grafický materiál sa nachádza hlavne v “DMs” (priame správy), tweetoch…”. “Množstvo penisov,” zdôraznil.
Zaujímavé je, že túto prácu vyhľadávania a vymazávania urážlivého obsahu nerobí automatický počítačový systém, ale veľké tímy ľudí, ktoré sa tejto úlohe venujú. “Na to sú zvláštne tímy,” potvrdzuje Haynes. “Myslím, že hovoríme aspoň o troch alebo štyroch stovkách ľudí,” uviedol a dodal: “Áno, sú platení, aby sa pozerali na fotky.”
Podľa zakladateľa projektu Veritas, Jamesa O’Keefea, používatelia nemajú žiadny spôsob, ako sa chrániť pred porušovaním súkromia zo strany Twitteru.
“Twitter má desiatky strán pravidiel a požiadaviek, vrátane komplexných podmienok služieb, ktoré chránia Twitter,” poznamenal O’Keefe. “Ale nemajú nič, čo ochráni ľudí pred Twitterom.”
To má za následok otázku: Koľko informácií má Twitter a čo s ním robí?
Podľa ďalšieho zamestnanca Twitteru, inžiniera pre zasielanie správ, “všetky sexuálne správy a fotky ako sú teraz na ich serveri … Všetky nelegitímne manželky a rovnako všetky dievčatá, s ktorými užívateľ chodili, sú teraz na serveri,” uvádza Singh
O’Keefe sa vyjadril k obzvlášť hlúpemu, koketnému postoju mnohých inžinierov Twitteru, ktorí “vyzerali, že majú kavaliersky postoj k ochrane súkromia. Je to skoro ako celá kultúra na Twitteri o zneužívaní a smiechu z používateľov. ”
Singh zdôraznil strašnú pravdu o všetkých množstvách zneužitia osobných údajov, ktoré Twitter každodenne prijíma a nikdy nezmaže. “Vždy sú tam,” tvrdí Singh.
Je v súlade s obchodným modelom Twitter, ktorý zhromažďuje informácie o používateľoch a predáva ich podnikom, inzerentom a iným zainteresovaným stranám. “Aj keď pošlete informácie, ľudia ich analyzujú, vidia to, čo vás zaujíma, vidia to, o čom hovoríte a tieto údaje predávajú.” Keď ho požiadali, aby objasnili, o aké informácie Zwitteru ide, Singh povedal: “O všetko.”
Ide dokonca aj o súkromné správy. Ako vysvetlil O’Keefe, “nie sú to veľké dáta. Sú v nich osobné špecifická a majú vysokú cenu pre inzerentov. ”
Iný inžinier v služby Twitter, Mihai Florea, ktorý bol v spoločnosti už tri roky, pripustil, že predávanie údajov inzerentom je “ako využívame väčšinu našich peňazí”. Florea uviedol, že používatelia “platia za právo používať našu webovú stránku s vašimi údajmi… A to je rovnaký model každej bezplatnej webovej stránky.”
Twitter zamietol tvrdenia uvedené projektom Veritas. “Proaktívne nekontrolujeme súkromné správy.” povedal hovorca spoločnosti BuzzFeed. “Obmedzený počet zamestnancov má prístup k takýmto informáciám na legitímne pracovné účely a vynucujeme prísne prístupové protokoly pre týchto zamestnancov.”