Londýn 10. decembra (TASR) – Britská cestovná kancelária TUI Travel v uplynulom obchodnom roku, ktorý sa skončil 30. septembra 2013, prekvapila lepšími, ako očakávanými výsledkami. Vďačí za to väčšiemu dopytu po drahších zájazdoch v Británii a v Nemecku. Vedenie firmy si preto dalo ambiciózny cieľ a v novom obchodnom roku chce dosiahnuť ďalší nárast zisku. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Prevádzkový zisk TUI Travel, ktorá je najväčšou európskou cestovnou kanceláriou (CK), pri konštantnom menovom kurze sa za 12 mesiacov do konca septembra zvýšil o 13 % na 555 miliónov libier (663,52 milióna eur). Vedenie spoločnosti pritom očakávalo medziročný nárast zisku o 11 %.
Na týchto výsledkoch sa najväčšou mierou podieľali britské a nemecké pobočky CK. Na ilustráciu, v Británii zaznamenala TUI Travel rast zisku o 27 % a v Nemecku o 30 %, aj keď celkový počet klientov v tejto krajine klesol, no kúpili si drahšie zájazdy. A zisk francúzskej divízie TUI Travel sa v uplynulom roku znížil o 28 %.
Tržby TUI Travel v predchádzajúcom obchodnom roku vzrástli o 4 % na 15 miliárd GBP.
V novom finančnom roku 2014/14 by spoločnosť chcela dosiahnuť rast prevádzkového zisku v rozmedzí od 7 do 10 %.
(1 EUR = 0,83645 GBP)