Wolfsburg 25. septembra 2015 (HSP/Foto:TASR/AP-Paul Sancya)
Určite ste počas posledných dní zaregistrovali obrovský škandál nemeckého automobilového megakoncernu Volskwagen AG s emisiami
Vedenie firmy sa priznalo, že problém s emisiami sa týka údajne až 11 miliónov vozidiel vybavených motorom s kódovým označením EA 189. Ide skutočne o obrovské číslo – taký obrovský koncern, akým Volkswagen Group bezpochyby je, vyrobil počas minulého roka ”len” 9,5 milióna vozidiel. Informovali sme vás o tom TU.
Manipulácia s emisiami na dieselových autách koncernu Volkswagen sa týka aj vozidiel dodávaných v Európe. Vyhlásil to spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt. Podľa Dobrindta mu v stredu (23. 9.) v rámci prvých diskusií oznámila ním zostavená vyšetrovacia komisia vo Wolfsburgu. Zatiaľ nie je jasné, koľkých áut sa škandál týka. “To sa ukáže v najbližších dňoch,” uviedol Dobrindt. “Preto budeme naďalej intenzívne pracovať na tom, aby sme spoločne s Volkswagenom presne zistili, ktorých konkrétnych vozidiel sa to týka, a aby sme o tom mohli informovať verejnosť.” Podľa ministrových slov ide o vozidlá s 1,6- a 2-litrovými dieselovými motormi. Viac si prečítajte TU.
Tento obrovský škandál už stál miesto šéfa spoločnosti Martina Winterkorna, ktorý v stredu (23.9.) oznámil svoju rezignáciu. Zdroje z automobilky informovali o ďalších členoch manažmentu, ktorí by Winterkorna mali nasledovať. Informovala o tom agentúra Reuters. Prečítajte si o tom TU. Novým šéfom nemeckej automobilky Volkswagen by sa mal stať výkonný riaditeľ výrobcu športových áut Porsche Matthias Müller. Pre agentúru Reuters to dnes uviedol zdroj oboznámený so situáciou. Viac TU.
Slovenský automobilový magazín Autobild priniesol kompletný zoznam automobilov, ktorých sa problémy s emisiami týkajú. Ak máte. Avšak zatiaľ nie je isté, či sa softvér upravujúci emisie nachádza vo všetkých autách. Ide o motory, ktoré boli vyrobené v rokoch 2009 – 2014 a mali spĺňať emisnú normu Euro 5. Pravdepodobne ale nejde o konečný zoznam, pretože sa neoficiálne objavujú informácie, že sú postihnuté aj motory 1,2 TDI, ktoré sa montovali do najmenších vozidiel.
Dobrindt na pôde nemeckého parlamentu spresnil, že problematický softvér má približne 2,8 milióna áut v Nemecku. Informovala o tom agentúra AP. Automobilke v USA hrozí za podvádzanie pokuta až 18 miliárd USD (16,14 miliardy eur).
Postihnuté sú tieto motory:
1,6 TDI vo verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k), 75 kW (102 k), 77 kW (105 k), 81 kW (110 k), 85 kW (115 k), 88 kW (120k).
2,0 TDI vo verziách 81 kW (110 k), 88 kW (120k), 103 kW (140 k), 105 kW (143 k), 110 kW (150 k), 125 kW (170 k), 130 kW (177 k), 132 kW (180 k), 135 kW (184 k), 140 kW (190 k), 176 kW (240 k).
Používali sa v týchto vozidlách:
Volkswagen: Polo, Jetta, Beetle, Golf, Passat, Caddy, Touran, Sharan, Tiguan, Amarok, Transporter.
Audi: A1, A3, A4, A5, A6, Q3, Q5, TT.
Seat: Ibiza, Leon, Altea, Altea XL, Toledo, Exeo, Alhambra.
Škoda: Fabia, Octavia, Rapid, Roomster, Yeti, Superb.