New York 8. mája (TASR) – Americký reťazec s rýchlym občerstvením McDonald’s zaznamenal v apríli pokles predaja, a síce o niečo väčší, ako mu predpovedali analytici z Wall Street. Dôvodmi sú recesia v Európe a slabý rast tržieb v ázijsko-tichomorskom regióne. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Globálne tržby najväčšej siete rýchleho občerstvenia v prevádzkach otvorených viac ako rok v apríli klesli medziročne o 0,6 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že sa znížia o 0,5 %.
Tržby McDonald’s na domácom americkom trhu v prevádzkach otvorených viac ako rok pritom minulý mesiac vzrástli o 0,7 %, a to aj vďaka novej ponuke, ktorá prilákala nových klientov.
Ale obrat európskej siete reštaurácií McDonald’s v apríli klesol medziročne o 2,4 % a tržby v ázijsko-tichomorskom regióne, na Blízkom východe a v Afrike sa dokonca znížili o 2,9 %. Na príčine je okrem iného výskyt vtáčej chrípky v Číne, pre ktorú sa zákazníci vyhýbali jedlám z hydiny.