Mladá Boleslav 09. júla 2015 (HSP/
V poslednom čase to však bol práve Rapid, ktorý potreboval zmenu. Automobilka preto pred pár mesiacmi pripravila menší facelift, ktorý sa týkal predovšetkým motorov, prvkov výbavy a malých detailov, ako LED denné svietenie. Škodovka pokračuje vo vylepšovaní Rapidu a najnovšie ho obdarila outdoorovým paketom po vzore ostatných modelov s názvom ScoutLine, podobne ako modely
Správne. ScoutLine, nie Scout. Škodovka má na toto označenie pádny dôvod – nejde totiž o plnohodnotný Scout model z niekoľkých dôvodov. Tým najhlavnejším je absencia pohonu všetkých kolies. Na platforme PQ25 (Škoda Rapid, VW Polo, Seat Ibiza) nikdy nebola možnosť nakonfigurovať si pohon 4×4 a VW Group nevidí dôvod začať s tým práve teraz. Takisto sa nekoná zvýšenie svetlej výšky podvozku.
Na druhej strane, vozidlo prešlo kozmetickými zmenami – po novom ho na spodnej časti lemujú matné tmavé plasty. S nimi vás prípadné škrabance o kamene budú bolieť oveľa menej. Strieborné kryty spätných zrkadiel a najmä stredná spodná časť predného nárazníka nám z diaľky pripomína
Čo sa týka pohonu – k dispozícii budú všetky agregáty s výnimkou úsporného GreenLine, keďže pri Scoutoch o spotrebu paliva nejde. Spomedzi benzínových motorov si môžete vybrať z dvoch variantov motorov 1,2 TSI (66 kW/90 koní alebo 81 kW/110 koní) a 1,4 TSI s výkonom 92 kW/125 koní. Ak ste fanúšikom nafty, na výber budete mať 1,4 TDI s výkonom 66 kW/90 koní a silnejší 1,6 TDI (85 kW/116 koní). Všetky motorizácie spĺňajú emisné normy Euro6. Štandardne sa bude dodávať stop-štart systém a systém rekuperácie brzdnej energie.
To je z oficiálnych informácií všetko, cenu odhadujeme na úrovni modelu Monte Carlo, ktorý sa u nás predáva od 16.210 eur.