Bratislava 30. decembra 2019 (HSP/Just-food/Foto:SITA/AP-Eduardo Munoz Alvarez)
Soulfresh, austrálska spoločnosť zaoberajúca sa potravinami na rastlinnej báze, predala zatiaľ nezverejnenú časť svojich podielov britskej investičnej spoločnosti True. Hoci veľkosť podielu nebola zverejnená, spoločnosť True, ktorá sídli v Londýne uviedla vo vyhlásení, že investovala do spoločnosti Soulfresh 26 miliónov libier (30,43 miliónov eur).

Soulfresh, ktorá má ústredie vo Victorii v Austrálii a dodáva svoje výrobky na domáci (austrálsky) trh, ako aj do Spojeného kráľovstva, Francúzska, Španielska, Nového Zélandu a Južnej Afriky.
Spoločnosť True dodala, že americký investičný fond Soros Capital Management, riadený renomovaným investorom Georgom Sorosom sa tiež pridá k investícii v Soulfreshi prostredníctvom rodinnej kancelárie jeho syna Roberta Sorosa.
Portfólio výrobkov firmy Soulfresh pozostáva z alternatív mäsa, ako sú rastlinné klobásy a hamburgery a výrobky neobsahujúce mlieko vrátane mliečnych a jogurtových alternatív a čokolády.
Medzi najvýznamnejšie značky patria The Milk Thief, Wildly Good, Eaty, Nutty Bruce a Pico.
Didi Lo, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Soulfresh, uviedol: „Za posledných 15 rokov spoločnosť Soulfresh zaznamenala veľký nárast trendu menšieho podielu tradičných potravinových kategórií, ako sú džúsy, nealkoholické nápoje a kravské mlieko. Hľadali sme toho pravého partnera, ktorý posunie naše rýchlo rastúce a inovatívne globálne podnikanie na vyššiu úroveň a zistili sme, že sme ho našli.“
„V spoločnosti Soulfresh sme nadšení kvôli inovácii, rastu a presadzovaniu zdravých potravín a nápojov ako hlavného prúdu. V skutočnosti sme našli partnera, ktorý verí v rozsah príležitostí, ktoré tieto zmeny trhu poskytujú,“ oznámil na záver.
Matt Truman, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti True, dodal: „Soulfresh je v epicentre mega trendov v oblasti zdravia, wellness a udržateľnosti so zameraním na výskum a vývoj a inovácie, ktoré vedú na trhu. Náš jedinečný obchodný model umožní, aby sme skutočne pridali hodnotu pre Didiho a jeho tím, ktorí vybudovali fantastickú platformu značiek s potenciálom rýchleho rastu.“
Vyhlásenie pokračovalo: „V rámci svojej investície bude spoločnosť True riadiť aj nový záväzok zo strany Soros Capital Management, rodinnej kancelárie Roberta Sorosa, ktorý využíva jedinečnú sieť a majetkovú základňu Sorosovcov, aby pomohla Soulfreshu zrýchliť svoje ambície.“
Táto dosť nadšená správa zo strany spoločnosti Soulfresh, však vyvoláva trošku divné emócie vzhľadom na rok 2019 a s ním spojené, až priam fanatické, zbožňovanie ekoaktivistky Grety Thunbergovej mladou generáciou.
Zatiaľ čo Greta Thunbergová aktívne tlačí politikov k obmedzeniu živočíšnej výroby z dôvodov klimatickej zmeny, a nemecký parlament už avizoval, že ceny živočíšnych výrobkov budú rásť, Soros Capital Management investuje milióny do firmy, ktorá vyrába „bezmäsité“ mäsové výrobky. Len náhoda, alebo len dobre premyslená stratégia?