Bratislava 16. marca 2023 (HSP/Foto: Pixabay)
Pred necelým týždňom sme priniesli článok o tom, že registračné poplatky automobilov nebudú v takej, často nezmyselnej, výške, ako boli pôvodne navrhnuté. Oproti návrhu SaS budú poplatky znížené o 70 % a minimálny poplatok sa fixuje na 33 €. “Som úprimne rád, že tento nevkusný exces bol napravený a môžete sa na mňa spoľahnúť, že som pripravený zakročiť proti všetkým takýmto hlúpostiam,” povedal Gyimesi
Včera na sociálnej sieti oznámil Michal Šípoš (OĽANO): “Motoristi a majitelia motorových vozidiel, pozor‼️Práve sme v NR SR schválili výrazný pokles poplatkov pri registrácii áut. Maximálny registračný poplatok na nové autá už nebude predstavovať 3900 €, ako to zaviedla strana “odborníkov” SaS. Maximálna suma za registráciu nového auta bude po novom 400 €. Minimálny poplatok zostáva nezmenený v sume 33 €. Žiaľ, zníženie registračných poplatkov na staré autá, ktoré sme navrhovali, nám SaS nepodporila. Preto tento poplatok zostal vo výške až do 1000 €. Priatelia, ak budete po najbližšom lete predávať alebo kupovať staršie motorové vozidlo a čudovať sa vysokému registračnému poplatku, poďakujte strane SaS.”
Jozef Tomaník, okresný predseda hnutia REPUBLIKA v Banskej Bystrici sa však nad tým zamyslel: “Dnes som si uvedomil, že Slovensko má veľký problém. Po prečítaní si komentárov pod statusom Matovičovho skalného spolustraníka Šípoša, som si uvedomil zásadnú vec. Slovenskí politici majú silný talent na to, aby dokázali znepríjemniť životy občanom a dokázali to zabaliť do takého pozlátka, že občania im pri tom ešte aj tlieskajú, aj napriek zvyšujúcim sa daniam a poplatkom. Tak ako v jeho statuse o tom, ako zachránili ľudí práve od vysokých poplatkov, ktoré zaviedol odborník zo SAS-ky Viskupič. Tentokrát sa jedná samozrejme znovu o zvyšujúce sa dane a poplatky. Konkrétne sa jedná o registračné poplatky za automobily. Môj osobný názor je taký, že registračné poplatky na automobily treba buď úplne zrušiť alebo zaviesť do zákona, že sa budú platiť iba raz, a to pri prvej registrácii! A za tým si stojím.”
Tomaník nevidí dôvod, prečo by sme mali platiť štátu navyše za to, že prepisujete akékoľvek vozidlo na seba, pretože tak či tak, platíte poplatky pri prepise a je viac než isté, že zaplatením poplatku určite neušetríte životné prostredie, ale akurát tak miniete nemalé prostriedky na to, aby ste dotovali štátnu kasu. Registráciou v minulosti už registrovaného vozidla žiadna hodnota nevzniká! Naozaj ide len o skrytú formu ďalšej dane.
Toto sa Tomaníkovi nevidí: “Skutočne máme nadobudnúť pocit, že občania sú len verní služobníci štátu a kasička na peniaze? Sťažuje to prístup k vozidlám, práve pre skupiny ľudí s nízkym príjmom, čo je len ďalší klinec do pomyslenej rakvy. Poplatky boli neúmerné, a tak teraz zapracovali na tom, aby ich znížili. No faktom zostáva to, že budú oproti pôvodným enormne vysoké, a tak nadobúdam pocit, že potrebujú občanov aj v takto ťažkých časoch zase len ošklbať. Jednoducho priestor v médiách pre túto tému je malý a málokto si uvedomuje, čo vďaka greendealu na nás chystajú. A tak je najvyšší čas sa týmto témam venovať a poukázať na to, čo všetko sú schopní, kvôli zelenej politike na vlastných občanov hodiť. Teraz sa tvária, že poplatky pre nás v poslednej chvíli znížili, ale pravda je taká, že vám poplatky (oproti minulosti – pozn. redakcie) zvýšili a nadšení sledovatelia Šípoša pri tom ešte tlieskajú. Jednoducho použili starý trik, pri ktorom poplatky medializovali do brutálnych rozmerov a teraz to zahrali na to, že to bude o niečo menej. Teraz je doba, kedy by mal štát prichádzať s riešeniami, ako obyvateľov od poplatkov oslobodiť a nie im navyšovať dane a poplatky. Toto nie je politika pre občanov, toto je len zdieranie obyvateľov v už aj tak ťažkých časoch…”
Registračné poplatky sťažia nadobudnutie auta najmä tým, ktorí aj teraz majú problém naškriabať nejaké peniaze, aby mali vlastné “približovadlo”. Nemalou časťou týchto ľudí sú dôchodcovia, starobní ale najmä invalidní, ktorí by sa bez auta stali domácimi väzňami. Devädesiat percent z nich je pod hranicou chudoby.