Až po testovaní začal pre Gizmodo viceprezident Josh Geigel o elektromagnetickom pohonnom systéme niečo prezrádzať: na rozdiel od typických motorov nemá žiadne pohyblivé časti. Po zapnutí začnú približne 60 cm vysoké a 15 cm široké lopatky vytvárať elektromagnetickú energiu. To robí zvuk podobný lineárnemu indukčnému motoru na novších horských dráhach, preto test vyzeral ako táto dráha. Ale na rozdiel od motorov používaných na horskej dráhe alebo na vysokorýchlostných železniciach je v rúre Hyperloop takmer vákuum (nízky tlak) a motory sú tak účinnejšie. Ich poháňanie bude potrebné len zhruba na 5 až 10 percentách trate. Podrobnejší popis technológie ponúka idnes.cz.
Spoločnosť Hyperloop One takto uzavrela séria B financovania projektu v hodnote 80 miliónov USD, ktorá zahŕňa aj investície z Francúzskej národnej železničnej spoločnosti SNCF. Oznámené je partnerstvo aj s ďalšími spoločnosťami, ako Deutsche Bahn Engineering & Consulting či britská inžinierska poradenská skupina Arup, ktorí sú v súčasnej dobe pracuje na londýnskej Crossrail.
Rob Lloyd, generálny riaditeľ Hyperloop One, uviedol vo vyhlásení: “Budeme spolupracovať s týmito partnermi na svetovej úrovni, aby sme nanovo zadefinovali budúcnosť dopravy, ktorá poskytne okamžitú, bezpečnú, efektívnu a udržateľnú vysokorýchlostnú oporu pre pohyb osôb a vecí.”
Na Hyperloop by sme v našich končinách pravdepodobne nemali dlho čakať, pretože sa dokonca podpísala dohoda o takomto dopravnom spojení medzi Bratislavou a Viedňou. Nechajme sa prekvapiť.