Prievidza 25. septembra (TASR) – Zbieranie podpisov pod petíciu za bezodkladné zaradenie budovania cesty R2 v Trenčianskom kraji medzi najvyššie priority vlády SR skončí v pondelok 30. septembra. Petičný výbor ju následne doručí na Úrad vlády (ÚV) SR. Informoval o tom hovorca mesta Prievidza Michal Ďureje.
"Posledný septembrový deň bude posledným dňom, kedy bude možné podpísať našu petíciu za zaradenie výstavby piatich úsekov cesty R2 v Trenčianskom samosprávnom kraji medzi najvyššie priority vlády. Následne spočítame podpisy a pripravíme všetko potrebné na to, aby sme túto petíciu obyvateľov hornej Nitry doručili na ÚV SR," potvrdila primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková.
Ako pripomenula primátorka, ešte v apríli 2008 vláda Róberta Fica na svojom výjazdovom zasadnutí v Prievidzi prijala uznesenie, podľa ktorého mal minister dopravy zabezpečiť začatie stavebných prác úsekov rýchlostnej komunikácie R2 v Trenčianskom kraji do konca roka 2010. Termín ukončenia predmetných úsekov bol naplánovaný do 31. decembra 2014. "Realita je úplne iná. Obyvatelia hornej Nitry sa do konca roka 2010 začatia stavebných prác nedočkali. Termíny sa stále posúvali, a tak je v roku 2013 naplánovaný začiatok výstavby pri jedinom z piatich úsekov, Ruskovce – Pravotice. Jeho realizácia sa však tiež stále posúva a nezačala sa ani v lete tohto roku. Petíciou chceme vláde pripomenúť, čo ministri pod vedením Roberta Fica sľúbili ľuďom na hornej Nitre ešte v roku 2008," vysvetlila Macháčková.
Petíciu spustila Macháčková spolu s 21 poslancami mestského zastupiteľstva v Prievidzi začiatkom februára tohto roku. Do zberu podpisov sa zapojili takmer všetky mestá a obce okresu Prievidza, k výzve na urýchlenú výstavbu R2 sa pridala aj samospráva mesta Bánovce nad Bebravou.
Rýchlostná cesta R2 patrí podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu medzi tie cesty, ktorým rezort venuje zvýšenú pozornosť. Spomínanú petíciu vníma ministerstvo ako prejav vôle občanov regiónu. "Jej význam by sme však neradi preceňovali. Je prirodzené, že obyvatelia všetkých regiónov Slovenska by si želali diaľnicu práve v ich oblasti a ideálne čo najskôr. Je takisto prirodzené, že aj štát by chcel mať diaľničnú sieť čo najhustejšiu, no nedá sa všetko stavať naraz. Pri plánovaní výstavby diaľničnej siete vychádzame z technických údajov ako intenzity dopravy a podobne. Práve tieto dokazujú opodstatnenosť výstavby toho ktorého úseku, a sú aj argumentom na financovanie z eurofondov," vysvetlil Kóňa.