Washington 26. októbra 2017 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP-Kathy Willens)
Myslíte si, že populárne médiá v USA informujú o medzinárodných a vnútorných udalostiach objektívne, alebo sú pod vplyvom politikov a veľkého biznisu?
Takmer 60 % respondentov v USA si myslí, že médiá odrážajú názor politikov a podnikateľov. Vo porovnaním s rokom 2015 sa podiel tohto názoru zvýšil o 6% (z 53% na 59 %), ukázal prieskum Sputnika. Názor.
Najväčší rozkol je vidieť medzi republikánmi a demokratmi. Medzi demokratmi necelá polovica opýtaných (44 %) nedôveruje médiám, zatiaľ čo medzi republikánmi podiel ľudí, ktorí si myslia, že médiá sú zaujaté, činí 78 %. Voliči Clintonovej zákonite neverí médiám len v 38 %. Medzi prívržencami Trumpa je to takmer dvojnásobné (75 %).
Podiel tých, ktorí si myslia, že médiá v USA objektívne informujú o medzinárodných a národných problémoch, činí 27 %. V porovnaní s rokom 2015 podiel takého názoru zostal na rovnakej úrovni (26-27 %).
Na túto otázku nedokázalo odpovedať 14 % opýtaných, čo je o 7 % menej ako v roku 2015 (vtedy 21 %).
Ľudia nadpriemerným príjmom (ročný príjem 50-75 tisíc dolárov) si častejšie ako respondenti s nižším príjmom myslí, že médiá sú angažované (74 % proti 48-64 %). Zároveň respondenti s príjmom vyšším ako 75 tisíc dolárov považujú médiá spravodlivejšími než opýtaní s nižšími príjmami (35-40 % proti 16-28 %).
Viera v objektívnosť médií rastie s úrovňou vzdelania, od 17 % u respondentov s najnižšou úrovňou vzdelania a do 50 % u opýtaných s vyššou úrovňou vzdelania.
Výskum v roku 2017 pre Sputnik News uskutočnila najstaršia francúzska spoločnosť IFOP v období 20. – 27. septembra v USA. Prieskumu sa zúčastnilo 802 respondentov z USA vo veku +18.