„Hlavným dôvodom rekonštrukčných prác bolo vylepšenie stavebno-technických podmienok železničnej stanice, zlepšenie pracovných podmienok pre zamestnancov Železníc Slovenskej republiky a Železničnej spoločnosti Slovensko, ale aj pre zvýšenie komfortu cestujúcej verejnosti,“ informoval dnes prostredníctvom tlačovej správy hovorca ŽSR Michal Lukáč.
Rekonštrukciu financovali ŽSR z vlastných zdrojov v objeme 3 272 473 eur. Práce realizoval Stavoconzult Michalovce. Stanica v Spišskej Novej Vsi vďaka tomu prechádzala v posledných mesiacoch viacerými vizuálnymi zmenami. V priebehu roka sa podarilo zatepliť celý objekt železničnej stanice. „Vymenila sa strešná krytina, žľaby, zvody, okná, vonkajšie a vnútorné dvere so zárubňami, odizoloval sa celý objekt, vymenili sa rozvody vody, kanalizácie, upravili sa všetky vnútorné steny a stropy novou omietkou a vymenili sa podlahy,“ uviedol Lukáč. Rekonštrukcia sa dotkla aj externého prostredia. Na perónových prístreškoch sa vymenila plechová skorodovaná krytina, drevené prvky, zábradlia, dlažby a náter drevených a klampiarskych konštrukcií. V rámci elektroinštalácie sa kompletne vymenili rozvody a zariadenia, ako aj bleskozvod na streche.
V rámci realizácie sa podľa hovorcu ŽSR myslelo aj na skvalitnenie služieb pre cestujúcich. Vybudoval sa informačný systém, ktorý bude cestujúcich informovať o príchodoch a odchodoch vlakov, prípadne ich meškaniach. Rekonštrukcia sa dotkla aj okolia stanice, kde sa zrekonštruovali spevnené plochy, na ktorých v budúcnosti pribudnú nové parkovacie plochy. “Prestavba preto zahŕňala aj prekrytie výsypných jám medzi 7. a 9. koľajou, ktoré sa nachádzali v blízkosti pohybu osôb ku pripravovanému parkovisku,” doplnil Lukáč.
ŽSR vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím Vlády SR o zriadení štátneho podniku. Sú manažérom infraštruktúry a podľa zákona aj prevádzkovateľom železničnej dráhy na území Slovenska.