Paška poznamenal, že vláda opatrenia prijala aj na základe modelu „šírenia koronavírusu“ z dielne IZP Ministerstva zdravotníctva SR, ktorý sa nakoniec ukázal ako „absolútny blud“ .
„Je máj 2020 a máme cca 1.400 nakazených (z ktorých sa už asi 750 vyliečilo). Máme teda okolo 650 chorých, 26 pacientov nám zomrelo a vrchol 1. vlny epidémie je podľa reálnych štatistík už asi za nami. Igorovi len možno treba pripomenúť, že absolútnou väčšinou zosnulých na COVID -19 sú starenky a starčekovia z DSS, pre ktorých od vlády neúspešne žiadala osobitnú, cielenú pomoc šéfka Asociácie poskytovateľov sociálnych služieb A. Ghannamová už pri jeho nástupe do funkcie,“ píše Paška.
Vážnym problémom podľa exposlanca je, že väčšinu významných spoločenských, ekonomických aj hospodárskych rozhodnutí a opatrení za miliardy eur ako nezmyselné nákupy ventilátorov, neodôvodnené zatváranie niektorých prevádzok a pracovísk, úradov, zle organizovaný a epidemiologicky rizikový režim štátnej karantény, či zákaz voľného pohybu počas Veľkonočných sviatkov, robila vláda Igora Matoviča podľa nereálnych a veľmi zvláštnych predpokladov vývoja epidémie.
„Tieto zlé rozhodnutia dnes majú, aj dlhodobo budú mať vážne ekonomické dôsledky pre fungovanie štátu a spoločnosti. Kto nám tie obrovské, miliardové škody, spôsobené prostoduchým, diletantským rozhodovaním nových, pochybných štátnych autorít počas krátkeho Igorovho mocenského amoku, prosím nahradí?,“ pýta sa Paška a zároveň aj odpovedá, že nikto. Dodáva, že ani peniaze z Bruselu nebudú zadarmo.
Ďalej sa Paška v príspevku venoval opatreniu Úradu verejného zdravotníctva SR, pri ohrození verejného zdravia číslo: OLP/3795/2020 z 5. mája 2020, písmenom C). Paška približuje, že na jednej strane ukladá toto opatrenie stravovacím zariadeniam pravidlo, že medzi stolmi vo vonkajších priestoroch musia byť zachované odstupy minimálne 2 m. Na strane druhej maloobchodným predajniam stanovuje nezmyselnú podmienku, že počet zákazníkov v prevádzke v jednom okamihu nesmie prekročiť koncentráciu jedného zákazník na 25 m2 z predajnej plochy prevádzky, pričom súčasne tiež určuje povinnosť zachovávať medzi zákazníkmi odstupy osôb minimálne 2 metre.
„Z hľadiska šírenia nákazy je teda zrejmé, že ak dodržiavanie dvojmetrových odstupov (čo predstavuje ochranný „izolačný“ kruh o ploche 15,65 m2) vo vonkajších stravovacích prevádzkach, múzeách, kostoloch, či iných verejných priestoroch je dostatočné, nemá elementárnu logiku predpisovať maloobchodným predajniam plochu 25 m2 na zákazníka a diskriminovať tak týmto parametrom obchody, voči iným typom povolených prevádzok. Stačilo by teda stanoviť 16 m2 na zákazníka,“ myslí si Paška.