Naí Dillí 19. novembra (TASR) – Trh s luxusnými produktmi v Indii bude aj v roku 2014 pokračovať v expanzii. Tempo rastu ich predaja sa zrýchli a tržby prekročia hranicu 10 miliárd USD (7,41 miliardy eur). Vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti IMRB a Zväzu indického priemyslu, o ktorej dnes informovala agentúra Reuters.
Agentúra pripomína, že rady indických boháčov sa rozširujú a úmerne tomu stúpa aj dopyt po luxusných produktoch.
Spoločnosť IMRB, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, odhaduje, že v nasledujúcom roku 2014 stúpnu tržby z predaja luxusných produktov v Indii o 17 % na viac ako 10 miliárd USD. Na porovnanie, v tomto roku sa očakáva ich zvýšenie o 14 %.
Dôvodom je "výrazný nárast príslušníkov novej triedy bohatých", ktorí rozširujú rady "starých" boháčov a v snahe zapadnúť medzi nich nakupujú luxusné výrobky.
Známe svetové módne domy ako sú Chanel, Louis Vuitton, Cartier či Dior už majú preto zastúpenie aj na indickom trhu.
(1 EUR = 1,3502 USD)