Norimberg/Bratislava 6. októbra (TASR) – Nová generácia fotoaparátov preberá mnohé funkcie smartfónov vrátane aplikácií a dotykovej obrazovky. Hlavný dôraz bude kladený na zachytenie obrázkov a videa vo vysokej kvalite, čo bude viesť k zvýšenému záujmu nielen medzi užívateľmi telefónov s fotoaparátmi, ale aj v cieľovej skupine zdatnejších fotografov. V prvej polovici roka zaznamenali fotoaparáty 17-% nárast a do konca roka sa predpokladá predaj celkom 140 miliónov kusov. Vyplýva to z aktuálnej analýzy spoločnosti GfK.
"Nové produkty s funkciami podobnými smartfónom si získavajú úplne novú zákaznícku bázu. Japonsko, Rusko, Ukrajina a Kazachstan zaevidovali dvojciferný nárast v počte predaných kusov. V Číne bol napriek obrovskému dopytu po mobilných telefónoch a smartfónoch trend vývoja v hodnote tržieb relatívne stabilný," vysvetľuje globálna riaditeľka maloobchodu a technológií spoločnosti GfK Marion Knoche.
V Číne, ktorá je po Severnej Amerike druhým najväčším trhom s digitálnymi fotoaparátmi, je vplyv mobilných telefónov oveľa silnejší ako v iných regiónoch sveta, pretože následkom lokálnej konkurencie je priemerná cena smartfónov oveľa nižšia ako priemer cien digitálnych fotoaparátov. Na druhej strane sú čínski spotrebitelia ochotní kupovať si výrobky vyššej kvality a do nákupu digitálneho fotoaparátu investujú až o 22 % viac ako zvyšok sveta. Digitálne zrkadlovky tu dosahujú trhový podiel 18 %, kým globálne je to 12 %.
Predaj kompaktných fotoaparátov bez vymeniteľných objektívov klesá po celom svete. V tomto segmente trhu bol zaznamenaný až dvojciferný prepad v počte predaných kusov. Naopak, v prípade fotoaparátov s vymeniteľnými objektívmi bol v prvej polovici tohto roka zaznamenaný rast na úrovni 15 %.