Podľa výrobcu, elektrický Defender by mal mať dojazd na jedno nabitie viac než 80 kilometrov. Pri používaní auta pri nízkych rýchlostiach, ako to pri práci v teréne býva bežné, by batéria mala vydržať asi 8 hodín a na jej nabitie bude potrebné 4 hodiny. Elektrický Defender zahŕňa aj rekuperačný systém, vďaka ktorému až 80% kynetickej energie pri brzdení by mohlo byť použitej opätovne. Brzdenie bolo optimalozované tak, že motor dokáže vygenerovať až 30kW.
Elektrický Defender si ponecháva legendárny pohon všetkých štyroch kolies ako aj uzávierku diferenciálu. Narozdiel od bežného Defenderu, prevodovka bude len jednorýchlostná, keďže elektrický motor má maximálny krútiaci moment v celom spektre otáčok.
Napriek tomu, že ide o veľmi zaujímavý projekt, Land Rover zatiaľ sériovú výrobu neplánuje. Projekt je aktuálne zameraný vyhodnotenie možností použítia elektrického auta v rôznych podmienkach s cieľom vylepšovať a testovať technológie, ktoré sa v budúcnosti môžu objaviť v modeloch Land Rover.