New York 16. marca 2017 (HSP/thestate.com/Foto:screenshottheastate)
Rada pre dozor vzdelávaním v New Yorku je pripravená zrušiť testy gramotnosti, ktoré mali za úlohu eliminovať nekvalifikovaných učiteľov, uvádza Associated Press. Dôvodom je, že menšiny nedosahujú potrebné skóre
Testy akademickej gramotnosti (Academic Literacy Skills Test) sú zamerané na ohodnotenie zručností v čítaní a písaní budúcich učiteľov. Na návrh pracovnej skupiny budú zrejme zrušené, pretože zatiaľ, čo ľudia bielej pleti zvyčajne prejdú touto skúškou so 64% úspešnosťou, minority ako osoby s tmavšou pleťou alebo Latinoameričania prejdú testom iba so 46% a 41% úspešnosťou.
Členovia fakulty pre vzdelávanie škôl tvrdia, že test, ktorý vyselektuje toľko členov minorít, je problematický. Ďalej sa sťažujú, že je len slabým ukazovateľom toho, kto bude dobrým učiteľom. Leslie Soodak, ktorý skúmal certifikačné testy, uviedol: „Chceme vysoký štandard, bez pochýb. Avšak nie každý test nás k nemu privedie.“
Zástancovia testu oponujú, že eliminovanie testu môže priniesť do tried slabých učiteľov.
Tento test bol uvedený v školskom roku 2013-2014 práve ako snaha na zvýšenie úrovne základného a stredoškolského vzdelávania v štáte a Federálny súd v roku 2015 rozhodol, že test nie je diskriminačný.
Kate Walsh, prezidentka Národnej rady pre kvalitu učiteľov, ktorá sa snaží zvyšovať štandardy na učiteľov uvádza, že členovia minorít nedosahujú také vysoké skóre ako ostatní, kvôli faktorom ako je chudoba a dedičstvo rasizmu.
Zároveň však dodáva, že zrušenie tohto testu by bolo „hanbou.“
Viktória Dandarová