Británia by mala opustiť EÚ 31. októbra, zatiaľ však stále nie je isté, či to bude s dohodou, bez nej, alebo či sa brexit opäť neodloží, ako to žiada britský parlament v prípade nedohody. Riziko odchodu Británie z EÚ bez dohody a neistota, ako sa budú vyvíjať ďalšie vzťahy medzi Londýnom a Bruselom, núti firmy robiť opatrenia na zmiernenie negatívnych dôsledkov potenciálnych dovozných ciel.
“Optimalizovali sme úroveň zásob smerom nahor s cieľom oddialiť na určitý čas dôsledky potenciálnych dovozných ciel, naše možnosti sú však obmedzené,” povedal pre agentúru Reuters Jürgen Stackmann, člen predstavenstva značky Volkswagen pre predaj a marketing. “Ak zavedú dovozné clá, nebudeme schopní ich absorbovať, alebo kompenzovať náklady. Musíme byť realisti, autá budú pre zákazníkov drahšie,” dodal Stackmann.