USA 14. júla 2015 (HSP/idnes.cz/Foto:TASR/AP-Karly Domb Sadof, File)
Nové „supertlačidlo“ v mobilných telefónoch dokáže spôsobiť revolúciu v online nakupovaní
Podľa prieskumov strávi človek v priemere 3 hodiny denne používaním mobilného telefónu. Na druhej strane však málokto nakupuje cez mobilný telefón – to sa ale dá pochopiť, keďže vypĺňanie osobných údajov na maličkom displeji dá poriadne zabrať. Často sa stáva, že mobilný telefón je použitý na vyhľadávanie a na samotné vyplnenie objednávky kupujúci zasadajú k počítačom, respektíve notebookom.
Táto medzera v mobilných technológiách vytvára priestor pre miliardové zárobky. Uvedomujú si to aj giganti ako Google, Twitter, či Facebook. Portál The New York Times informoval, že sa rodí unikátny projekt supertlačidla, ktoré značne uľahčí online nakupovanie pre používateľov mobilných telefónov.
Ako to bude fungovať? Jednoducho. Po stlačení tlačidla sa vám vyplnia všetky dodacie údaje a čísla kreditnej karty – vyberiete si produkt, stlačíte tlačidlo a o pár dní je vaša objednávka u vás doma. Spoločnosť Apple pred rokom predstavila svoju službu Apple Pay – podstatou tejto služby je používanie mobilného telefónu namiesto platobných kariet. Systém funguje na princípe bezkontaktných platieb, no namiesto kreditnej karty priložíte k terminálu iPhone. Podmienkou však je vybavenie terminálu čipom NFC, no tieto systémy sa v súčasnosti inštalujú po celej Európe.
Idea supertlačidla však nie je taká originálna, ako by sa mohlo zdať. Niečo podobné zaviedol aj internetový obchod Amazon, no ten ponúka objednávku jedným tlačidlom len pre registrovaných užívateľov. A práve v tom má byť rozdiel – supertlačidlo má ponúkať jednoduchú objednávku aj bez registrácie.
Hoci najmä v západných krajinách je bežné zveriť svoje platobné údaje mobilnému telefónu, tieto údaje však ostávajú len v aplikáciách, ktoré sú overené. Veľkým problémom pre firmy bude dostať tieto údaje na internet a patrične ich zabezpečiť. Riešením môže byť využitie snímača odtlačkov prstov, ktorý moderné smartfóny ponúkajú.
Mobilné platformy ponúkajú veľký potenciál – Google oznámil, že užívatelia prehliadača Chrome sa na internet častejšie pripojili z mobilných zariadení ako z počítačov/notebookov. To však pre gigantov prináša aj nevýhody – na displej telefónu sa totiž ani zďaleka nezmestí toľko reklám, koľko sa zmestí na monitor plnohodnotného počítača.