Najrozšírenejší
Sovietsky vrtuľník Mi-24 a niekoľko jeho modifikácií je najrozšírenejší útočný vrtuľník na svete. Od 70. rokov bolo postavených viac než 3500 kusov „krokodílov” — tak lietadlo nazývajú vojaci za jeho charakteristický profil. Rôzne varianty Mi-24 sú dnes vo výzbroji viac než 60 krajín, zúčastnili sa desiatok vojen po celom svete. Najnovšia modifikácia je Mi-35, ktorý sa používa v bojoch na území Sýrie. „Krokodíl” vykonal svoj prvý let v roku 1969. Pôjde aj do penzie, ale rozhodne to nebude skoro.
Vizitkou Mi-24 je jeho veľká spoľahlivosť a možnosti opravy. Jeho druhou prednosťou sú zbrane. Krokodíl je najstarší sériovo vyrábaný vrtuľník na svete. V roku 1978 ustanovil sovietsky pilot Gurgen Karapetjan s Mi-24 absolútny rekord v rýchlosti letu strojov tohoto typu — 368,4 km/h.
Najuniverzálnejší
Americký AH-64 je hlavný bojový vrtuľník USA od polovice 80. rokov. Nachádza sa na druhej pozícii v ratingu najmasovejšie vyrábaných strojov svojej triedy. Bolo postavených viac než 2000 týchto strojov. Za dobu prevádzky bolo urobených veľa modernizácií, najnovšia varianta sa nazýva Block III. Ten môže napríklad i za letu riadiť iné bezpilotné prostriedky.
Vrtuľník má k dispozícii ako hlavňové zbrane, tak i rakety pre boj na zemi i vo vzduchu. Jeho veľkou prednosťou je opto-elektronický prístroj TADS, ktorý sa nachádza na nose helikoptéry, vďaka nemu sa môžu piloti výborne orientovať cez deň i v noci.
Najľahší
Japonský výzvedný a útočný vrtuľník OH-1 Ninja je jeden z najkompaktnejších a najľahších na svete. Váži len 2,4 tony, čo je porovnateľné s veľkým osobným autom. Uvedenú váhu sa podarilo dosiahnuť vďaka použitiu kompozitných materiálov v konštrukcii.
Bolo postavených okolo 100 vrtuľníkov tejto triedy, všetky sú vo výzbroji Japonska. Vrtuľník nemá žiadne zabudované zbrane, jeho bojová nosnosť je len 130 kilogramov. Hlavnou úlohou tohoto typu je prieskum.
Najviac chránený
Ruský vrtuľník Ka-52 Aligátor a jeho námorná verzia Ka-52K sú jediné sériové vrtuľníky na svete so systémom katapultácie. Okrem toho majú tieto stroje pancierovanú kabínu. Tieto dva faktory spolu so zdvojeným riadením robia z Ka-52 najviac chránený vrtuľník na svete. Niekoľko vrtuľníkov tohoto typu sa účastní operácie v Sýrii.
Najväčšia výdrž
Európsky útočný vrtuľník Tiger je považovaný za jeden z najlepších na svete z pohľadu doletu bez prídavných nádrží. Na jedno natankovanie je schopný prekonať 800 kilometrov. Trup pozostáva z 80 percent z polymerov na základe uhlíkového vlákna a kevlaru, preto je vrtuľník dostatočne ľahký.
Na svoju váhovú kategóriu je vrtuľník pomerne dobre chránený. Dokáže prežiť i zásah guľkou ráže 23 milimetrov. Jeho zvláštnosťou je umiestnenie pilota, ktorý sedí vpredu. Operátor zbraní sedí vzadu.