Vladyka v úvode vysvetľuje, že takáto osoba môže pristupovať k sviatostiam, ak z vážnych dôvodov požiada cirkev cez kňaza vlastnej farnosti o to, aby mohla žiť sviatostne.
Ďalej dodáva, že ak existujú závažné dôvody pre rozluku (separatio a thoro et mensa), potom aj štátny rozvod sa dá chápať len ako rozluka, ktorú žiadame nielen cez civilný súd, ale aj od cirkvi.
“Udelením možnosti separácie, nie je daná možnosť vstúpiť do iného sviatostného manželstva, ale ako sama žijúca s dietkami môžete mať sviatostnú posilu,” pokračuje vladyka v odpovedi na anonymnú otázku a dodáva, že takéto veci je v prvom rade potrebné prekonzultovať so svojím kňazom, aby boli splnené podmienky.
Všetkých manželských záväzkov je možné “zbaviť sa” len vtedy, ak by cirkevný súd vyriekol rozsudok o anulácií.
“Mnohí hľadajú riešenie v štátnom rozvode kvôli ťažkým situáciám, kedy napr. manžel – opilec je schopný priviesť rodinu na mizinu, či deti a manželku na psychiatriu, čo sú závažné dôvody aj pre cirkevnú rozluku. No civiĺno-právnu ochranu rodinného majetku žiaľ môže zabezpečiť len štátny rozvod, ktorý ak v takomto prípade podstúpi nevinná stránka z nutnosti a nie z opovrhnutia sviatosťou, potom je to treba chápať, ako ochranu zdravia a zdravého prostredia pre výchovu deti.”
V tomto prípade, o ktorom má byť najprv informovaný kňaz konkrétnej osoby, je podľa vladyku potrebné konať podľa svedomia a v zmysle záchrany toho, čo je ešte v rodine zdravé.
“Mnohé rodiny sú dnes vystavené týraniu, nevere, neschopnosti žiť usporiadaným životom, v starostlivosti o obživu… Vtedy vlastne dochádza k porušeniu manželskej prísahy lásky, vernosti a starostlivosti až do smrti, čo aj cirkev musí zohľadniť, nie však ľahostajnosť a ľahkomyseľnosť,” dodal na záver.
Viac článkov s náboženskou tématikou nájdete v kategórii Svetonázor.
Pošlite nám svoj príbeh s Bohom.