V súčasnosti medzi kontinentálnou časťou a ostrovom Tuzla stávajú oporné piliere železničného a automobilového mosta. Do morského dna zatĺkavajú 8 pilót. Montážne práce na pilótach vykonávajú v hĺbke viac ako 4 metre. Zatiaľ postavili 16 pilót: 7 pre automobilový a 9 pre železničný most. Pre ďalšie práce pripravili viac ako 800 pilót rôznych druhov.
Ruské médiá pripomínajú, že štátna zmluva o projektovaní a budovaní Kerčského mosta bola podpísaná 17. februára 2015. Podpísali ju dve spoločnosti: Riaditeľstvo federálnych automobilových ciest Tamaň a spoločnosť Strojgazmontaž. Tento projekt fakticky o rok, 18. februára 2016, schválilo aj Riaditeľstvo štátnej expertnej služby Ruska. Hneď na to začali stavebné práce.
Nový 19-kilometrový most medzi Tamaňou a Kerčou sa stane najdlhším v Rusku. Je zaujímavé, že tento most Rusko buduje iba z prostriedkov štátneho rozpočtu. Moskva investuje do výstavby tohto mosta cca 211,9 miliardy rubľov alebo v prepočte takmer 29 miliárd eur.
Eugen Rusnák
Videá si môžete pozrieť tu: