Poprad 13. decembra 2014 (TASR/HSP/Foto:TASR)
Škola podľa nej prebrala mnohé skúsenosti najmä zo zahraničnej cesty z Francúzska. Vzdelávala pedagógov a vyvinula učebné pomôcky priamo cielené na túto skupinu detí
V Poprade sa v decembri končí dvojročný projekt zameraný na inováciu vzdelávacieho programu pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Realizovalo ho Odborné učilište internátne na Šrobárovej ulici, kde sa remeslám učia aj deti z málo podnetného rodinného prostredia.
Škola podľa nej prebrala mnohé skúsenosti najmä zo zahraničnej cesty z Francúzska. Vzdelávala pedagógov a vyvinula učebné pomôcky priamo cielené na túto skupinu detí. “Názornosť, interaktívnosť, simulačné hry podporujú vzdelanosť a motiváciu žiakov,” uviedla riaditeľka učilišťa Mária Bizubová.
Projekt podľa nej veľmi posunul dopredu prácu pedagógov a škola sa dostala na špičkovú úroveň v práci s hendikepovanými deťmi. “Dávame im možnosť uplatniť sa v zamestnaní a žiť plnohodnotný život,” konštatovala zástupkyňa riaditeľky Ingrid Vokuličová. Projekt bol financovaný z Operačného programu Vzdelávanie.
Od školského roku 2007/2008 vznikli prvé alokované triedy na Šrobárovej ulici v odboroch služby a domáce práce, murárske práce a práce pri príprave jedál. “Neskôr pribudol odbor cukrár a opravár poľnohospodárskych strojov. Za roky existencie prešlo naše učilište rôznymi úpravami výchovno-vzdelávacieho procesu, ale snahou všetkých pracovníkov bola vždy kvalitná príprava žiakov na budúce povolanie,” uzavrela Bizubová.
jf