Varšava 18. júla (TASR) – Viaceré poľské mediálne spoločnosti sa rozhodli spojiť sily a zaviesť poplatky za časť obsahu svojich internetových stránok. Cieľom je dosiahnuť vyššie príjmy, keďže ich tržby z predaja novín a časopisov klesajú.
Podobný projekt pod názvom Piano už úspešne zaviedlo susedné Slovensko a tiež Slovinsko. Klienti v týchto krajinách majú za malý poplatok neobmedzený prístup na internetové stránky tamojších médií.
Poľsko s 38 miliónmi obyvateľov registruje 19,5 milióna užívateľov internetu. Najväčšia postkomunistická ekonomika v Európskej únii je tak zároveň aj najväčším internetovým trhom v regióne.
V rámci projektu Piano by mali záujemcovia o prémiové články na internetových stránkach 42 poľských médií platiť mesačne 19,90 zlotých (4,77 eura). Do projektu sa zapojili popredné poľské noviny, napríklad Gazeta Wyborcza, či renomovaný časopis Forbes a celý rad športových a lifestylových časopisov.
Peter Richards, poľský manažér slovenskej spoločnosti Piano Media verí, že poľskí užívatelia internetu budú ochotní zaplatiť za kvalitu túto sumu. Pripomenul že 19,9O PLN stoja v Poľsku dve kávy.
Väčšina médií pritom aj naďalej drvivú časť obsahu svojich stránok sprístupní bez poplatku, ale za vybrané články, napríklad ostro sledované kauzy či politické komentáre, sa bude platiť.
Informovala o tom agentúra AP.