V súčasnosti sa jeden z najdôležitejších úsekov kysuckej diaľnice D3 za Žilinou (Brodno – Kysucké Nové Mesto) posudzuje z environmentálneho hľadiska. Bude potrebný čas na vyhlásenie tendra na dokumentáciu na územné rozhodnutie, na jej spracovanie a na schválenie nového územného rozhodnutia. Ďalej je potrebné pripraviť dokumentáciu na stavebné povolenie, vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa stavby, vyhodnotiť ju, vybrať zhotoviteľa a stavbu zrealizovať. Stavba preto môže byť hotová najskôr na jar 2024. Pri nasledujúcom úseku D3 (Kysucké Nové Mesto – Oščadnica) sa uvažuje s miernou zmenou trasovania a určite nebude ukončený skôr ako predchádzajúci úsek.
Pýtame sa aké konkrétne kroky urobila vláda od svojho nástupu v procese prípravy týchto dvoch úsekov, ktoré majú spolu dĺžku 22 km?
Ďalej sa pýtame, aké opatrenia urobilo ministerstvo dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), keď oproti jeseni minulého roka, keď sa odhodlala výrazne skrátiť odhady dostavby oboch úsekov – prvého o 2 roky a druhého o 3 roky?
Situácia v NDS je veľmi vážna. Ide o fluktuáciu zamestnancov a znechutenie odborníkov najmä z toho, že nie sú jasne stanovené priority prípravy a realizácie jednotlivých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.
Vyzývam preto ministra dopravy, aby odvolal štátneho tajomníka Viktora Stromčeka, ktorý je zodpovedný za tento stav a dlhé roky nezvláda riadenie prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.
Výsledkom toho je, že tento rok nebude na Slovensku otvorený ani jeden kilometer novej diaľnice.
Redakciu informoval Matúš Bystriansky, komunikácia s médiami (OĽaNO)