Bratislava 2. júna 2020 (HSP/Foto: TASR-Michal Svítok)
Po začiatočných problémoch je už aplikácia, pomocou ktorej môžu ísť Slováci vracajúci sa zo zahraničia do domácej karantény, niekoľko dní spustená. Začali sa ale ozývať a sťažovať Slováci, ktorí majú problém s overovaním tváre, iným systéme oznamuje, že ich číslo nie je registrované, hoci naň dostali registračnú SMS správu
Aplikácia eKaranténa funguje tak, že si cez fotoaparát a GPS overuje, či je daný občan po návrate zo zahraničia naozaj v domácej karanténe. O problémoch s touto aplikáciou informovala televízia Markíza, ktorá sa spojila s pánom Henrichom, ktorý sa ocitol v karanténe po návrate z Holandska.
Ten sa pre televíziu posťažoval, že ho aplikácia v domácej karanténe často nedokáže rozpoznať. „Mám rekord z nedele kedy mi na 114. pokus nechcelo absolútne zaregistrovať moju tvár.” Podľa neho mohol nastať problém už pri registráciou na hraniciach.
Člen permanentného krízového štábu zodpovedný za oblasť IT, Ján Bučkuliak, pre televíziu uviedol, že kľúčom k dobrému fungovaniu aplikácia je práve registrácia.
Počas nej sa totiž robí aj prvý sken tváre a fotka musí byť urobená naozaj kvalitne a v správnych svetelných podmienkach. Keďže s touto referenčnou fotkou neskôr aplikácia porovnáva zábery z domácej karantény a keď je urobená zle, môžu nastať problémy.
Podľa Markízy štátni odborníci už o problémoch s rozpoznávaním tváre vedia a teraz skúmajú možnosti, čo s tým vedia urobiť.
Tatiana Stará