Celý proces brandingu Slovenska by mal byť hotový do konca roka tak, aby sa ním mohla SR prezentovať na predsedníctve v Európskej únii, ktorého sa ujme na pol roka od 1. júla 2016.
Ako poznamenal Lajčák, jeho ministerstvo spravilo veľa pre spropagovanie webového portálu, prostredníctvom ktorého sa mohla verejnosť vyjadrovať k identite SR. “Zapojili sme do toho množstvo významných slovenských aj zahraničných osobností, komunikovali sme cez videoposolstvá a blogy. No aj tak by som bol radšej, keby účasť ľudí v tej diskusii bola ešte vyššia,” konštatoval.
Z agend, ktoré má ministerstvo v portfóliu, ide o tretiu tému, pri ktorej sa obrátilo na verejnosť. V prvom prípade sa to týkalo celoštátnej stratégii ochrany a podpory ľudských práv. Ďalším bolo vytvorenie loga aktuálneho slovenského predsedníctva vo Vyšehradskej štvorke. “Zapojenie verejnosti určite nie je zjednodušením procesu, ale zároveň sme presvedčení, že mu dáva väčšiu kredibilitu. Bol by som rád, keby sa do neho zapájali hlavne ľudia, ktorí chcú tlmočiť svoj názor, a nie tí, ktorí chcú zosmiešňovať alebo znevažovať úsilie, ktorým je vyvolaná celá diskusia,” zdôraznil Lajčák.
Najnovším, štvrtým krokom v tomto smere je výzva ministerstva verejnosti, laikom i odborníkom, aby sa zapojili do súťaže o návrh loga prvého slovenského predsedníctva v Rade EÚ.
ml