Oak Brook 8. novembra (TASR) – Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald’s oznámila za október rast jej kľúčových tržieb, k čomu spoločnosti dopomohli najmä lepšie výsledky na trhoch Európy a USA. Tie vykompenzovali pokles tržieb v Ázii a na Blízkom východe. Informovala o tom agentúra AP.
Najväčší reťazec rýchleho občerstvenia na svete uviedol, že v minulom mesiaci vzrástli tržby v prevádzkach otvorených minimálne 13 mesiacov medziročne o 0,5 %. Tento údaj je kľúčovým ukazovateľom skutočnej situácie vo firme, nakoľko nezahrňuje výsledky prevádzok otvorených len nedávno, alebo tých, ktoré firma zatvorila.
Tieto tržby vzrástli v Európe o 0,8 %, pričom najviac sa pod rast podpísali Británia, Francúzsko a Rusko. V USA sa zvýšili o 0,2 %. Naopak, v regióne Ázie, Tichomoria, Blízkeho východu a Afriky zaznamenali pokles o 2,8 %, pričom ich najviac stiahol japonský trh.