Základom motorky je jej hliníková kostra, ktorá je dostatočne tuhá a pevná, ale zároveň veľmi ľahká. Celkový kovový dizajn motocykla pôsobí zvláštnou eleganciou. Motor a prevod sú integrované v zadnom kolese, jazdu spríjemňuje nízke ťažisko (nachádza sa vo výške 35 cm nad zemou) alebo detaily, ako sú LCD ukazovatele v zrkadlách. Motocykel meria na dĺžku cez dva metre, jazdec sedí 65 cm vysoko. Pohon zabezpečuje elektromotor, ktorý poháňa zadné koleso, pričom šťavu mu dodávajú batérie umiestnené v strede motocykla.
Johammer J1 vyrába dve verzie motocyklov. Obe verzie majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 120 km/h. Je dostupný v piatich odtieňoch. Verzia J1 150 je vybavený akumulátorom as kapacitou 8.3 kWh, jeho hmotnosť je 159 kg, a dojazd 150 km. Verzia J1 200 má akumulátor s kapacitou 12.7 kWh, hmotnosť 178 kg a umožňuje dojazd 200 km. Výkon elektromotora u oboch strojov je 11 kW. Výhodou elektromora je takmer žiadná hlučnosť. Nabíjanie trvá okolo troch hodín zo štandardnej 220V zásuvky, respektíve približne hodinu pri nabíjaní zo siete o 400 V. Výrobca sľubuje výdrž batérií vyše 100 000 km. A cena? Stanovená je aj cena jednotlivých verzií. J1 150 bude stáť 23.000 eur, zatiaľ čo verzia s dojazdom 200 km J1 200 bude dostupná za 25.000 eur.
jf