Frankfurt 17. septembra 2015 (HSP/topspeed.sk/Foto:topspeed.sk)
Frankfurtský autosalón je jedným z najväčších (ak nie najväčším) motoristickým podujatím tohto roka. Naplánovaných je množstvo noviniek a svetových premiér. Je ich toľko, že sme sa rozhodli ich rozdeliť na niekoľko častí. V prvej časti sme vám predstavili novinky od automobiliek Bentley, BMW, Citroen, Opel a Kia. V druhej časti vám predstavíme novinky z dielní automobiliek Alfa Romeo, Audi, Bugatti a Hyundai
Alfa Romeo
Jednoznačne najhorúcejšia novinka frankfurtského autosalónu. Každý fanúšiko motorizmu čakal na Giuliu, ktorá má takmer zabudnutú taliansku autombilku opäť vyniesť na automobilový piedestál. A je na najlepšej ceste! Hoci Alfa Romeo neodhalila civilnú verziu Giulie, tá vrcholová s prívlastkom QV je proste úžasná, najmä čo sa týka dosiahnutých výsledkov – slávny nemecký okruh Nurburgiring pokorila za 7 minút a 39 sekúnd, čo je o 13 sekúnd rýchlejšie, ako jej najväčší rival BMW M4. Giulii QV pod kapotou bije srdce priamo od Ferrari – 2,9 litrový prepĺňaný šesťvalec s výkonom 510 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Šprint na stovku zvládne za 3,9 sekundy a maximálka nie je obmedzená na tradičných 250 km/h, ale až na 307 km/h!
Videá:
Audi
Nemecká automobilka toho so sebou priniesla mierne viac. Tak pekne po poradí: nová generácia Audi A4. Tento obľúbený sedan strednej triedy sa konečne dočkal novej generácie. No musíme však uznať, že veľké rozdiely v dizajne teda nie sú. Modernizácia sa odohrala najmä pod kapotou a v oblasti nových technológií, či už aktívnej alebo pasívnej bezpečnosti. Športový model S4 bude vybavený motorom 3,0 TFSI s výkonom 354 koní a 500 Nm. Samozrejmosťou je aj pohon všetkých kolies Quattro. Cena Audi S4 – približne od 58.000 eur.
Audi modernizovalo aj športový model stredne veľkého SUV SQ5 TDi, ktorý si môžete objednať s prívlastkom Plus za cenu 69.000 eur. Čo znamená plus? 340 koní, 700 Nm krútiaceho momentu, zrýchlenie na 100 km/h za 5,1 sekundy a detailné zmeny exteriéru.
Prívlastok Plus bude po novom k dispozícii aj v vlajkovej lodi Audi – S8. Tu sa mechanici opäť vyhrali a z prepĺňaného osemvalca dostali až 650 koní, krútiaci moment s hodnotou 700 Nm (pri funkcii overboost až 750 Nm) a zrýchlenie na stovku za 3,8 sekundy. Ide o druhé najvýkonnejšie Audi v histórii – hneď za modelom R8 V10 Plus, ktorý má o 5 koní viac.
Zaujímavý je aj koncept E-tron Quattro, ktorý má byť konkurentom pre americkú automobilku Tesla. Koncept dostal poriadnu dávku výkonu. Z troch elektromotorov dáva pohonná sústava výkon 370 kW (503 koní) a 800 Nm. Dva elektromotory sa starajú o pohon zadnej nápravy a jeden poháňa prednú nápravu. Koncept zrýchli na stovku len za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 210 km/h. Teraz však tá najpodstatnejšia časť – má mať dojazd cez 500 km a plné nabitie nemá trvať viac ako 50 minút. Budúcnosť je zaujímavá, nemyslíte?
Bugatti
Francúzska automobilka Bugatti, ktorá je pod krídlami nemeckého koncernu VW Group je odjakživa spájaná s rýchlosťou. Toto vnímanie z rokov dávno minulých upevnil aj model Veyron, ktorý automobilka nedávno prestala vyrábať. Preto je čas na nástupcu, ktorý bude opäť lámať svetové rýchlostné rekordy. Hoci Bugatti zatiaľ neodhalilo nástupcu, prinieslo si koncept, ktorý “ukazuje súčasný dizajnový jazyk značky”.
Hyundai
Podobne si aj Hyundai priniesol kopec noviniek. Prvou novinkou je takzvaná divízia N, ktorá sa bude zaoberať športovo ladenými autami značky Hyundai. Za týmto účelom Hyundai predstavil typ i20 WRC pre sezónu 2016 a elektrický koncept Hyundai N 2025 Vision GT.
Novinkou je aj koncept luxusného kupé s názvom Hyundai Vision G Coupe – koncept. Ním chce kórejska automobilka naznačiť svoje smerovanie – a teda okrem športovej divízie N sa chce presadiť aj v luxusnom segmente. Dizajn je nemecky uhladený – rovnako exteriér, tak aj interiér, no nechýbajú tam kórejské prvky.
Okrem toho ukázal aj facelift SUV Santa Fe – modernizácia prebiehala vo väčšej miere pod kapotou a v oblasti bezpečnosti automobilu po niepríliš podarenom výsledku crash testov. Okrem toho do výbavy Santa Fe pribudli nové voliteľné položky z oblasti bezpečnosti.
Hyundai navyše predstavil “aktívnu” verziu malého modelu i20 Active. Dostal takzvaný outdoorový paket s vyšším podvozkom a offroadovým dizajnom. Avšak o schopnostiach auta jazdiť v teréne sa pravdepodobne nebude dať uvažovať. Na výber budú dva prepĺňané trojvalce – 100 a 120 koní, atmosférická “jednaštyrka” a 90-koňový naftový agregát.