Kalifornia 30. august 2017 (HSP/DWN/Foto:Pexels)
Sociálna sieť Facebook pritvrdzuje svoj prístup k takzvaným “falošným správam” a zavádza ďalšiu cenzúru
Facebook posilňuje svoju kampaň proti rozmáhajúcim sa politicky nekorektným informáciám, ktoré on nazýva tzv. “falošnými správami”, informuje nemecká agentúra DPA. Správcovia facebookových stránok, ktorí opakovane zdieľali obsah, ktorý už bol označený Facebookom ako nevhodný, už nebudú môcť zverejňovať reklamy na Facebooku. Zdieľali to manažéri Facebooku Satwik Shukla a Tessa Lyons v utorok v blogovom príspevku.
Čo je presne vymedzené pod “falošnými správami” a čo alebo kto rozhoduje o klasifikácii “falošná správa” je nejasné.
Táto inovácia pomôže ďalej znižovať šírenie takzvaných “falošných správ”, pretože ďalšie šírenie týchto falošných informácií zo strany správcov facebookových stránok sa stane neefektívne, hovorí blogový príspevok. “Videli sme, že existujú užívatelia, ktorí konkrétne zacieľujú reklamy na Facebooku, aby vytvorili veľké publikum, čo im prinesie väčší dosah na šírenie falošných správ.”
Sociálna sieť Facebook predtým zablokovala reklamy, ktoré propagovali jednotlivé udalosti a obsah, ktorých pravdivosť údajne spochybnili nezávislí hodnotitelia faktov – novodobí cenzori. Vďaka novej smernici pokračuje Facebook ešte o krok ďalej. Správcovia stránok, ktorí sú zaznamenaní ako systematickí distribútori “falošných správ”, v budúcnosti už nebudú môcť inzerovať na Facebooku. Znemožnené budú aj reklamy na podľa Facebooku pravdivý obsah.
Facebook však umožňuje správcom stránok vrátiť sa do reklamného systému: “Ak stránky zakážu šírenie falošných správ, toto obmedzenie sa znova zruší,” uviedol blog.
Facebook riskuje, že sa vďaka týmto cenzorským opatreniam stane sterilnou sieťou, kde sa už ľudia nebudú baviť o politike a živote, ale iba o psíkoch a jedle v reštaurácií. Treba si uvedomiť, že vlastníci Facebooku zarábajú obrovské peniaze, ich sieť nie je charitatívny produkt, ale veľmi výnosný biznis.