Nemecké automobilky môžu čeliť miliardovým pokutám pre kartelové podozrenie podľa komisára pre rozpočet EÚ Günthera Oettingera. “V posledných desiatich rokoch EÚ potrestala deväť prípadov kartelových dohôd s ohľadom na automobilový priemysel a uložila pokuty vo výške okolo desať miliárd eur. To poukazuje na to, o aký veľký priemysel ide,” povedal Oettinger pre Bild. Európske úrady pre hospodársku súťaž neberú do úvahy veľké mená. Ale aj Európska komisia potrebuje nejaký čas na objasnenie situácie. “Musíme zistiť, či konajú podľa schválených dohôd, alebo či boli prijaté dohody uzatvorené na úkor dodávateľov a spotrebiteľov,” povedal CDU politik.
Podľa denníka Spiegel Audi, BMW, Daimler, Porsche a Volkswagen jednajú v zhode od 90. rokov vo viac ako 60 pracovných spoločenstvách v oblasti technológie, nákladov, dodávateľov, trhov a stratégií. Či už išlo o obmedzovanie konkurencie, skontrolujú úrady.
Európska komisia zvažuje minimálnu kvótu pre elektromobily. Úrady v Bruseli chcú od roku 2025 požadovať od automobiliek kvótu pre vozidlá s nízkymi emisiami, ako napríklad elektromobily, hlási Handelsblatt s odvolaním sa na zdroj z kruhov EÚ. Minimálne predajné kvóty by mohli byť zahrnuté v balíčku opatrení pre ekologickejšiu mobilitu okrem prísnejších limitov na emisie CO2, ktoré by mali byť Komisiou predložené do konca roka. Výška tejto kvóty je stále otvorená.
K úvahám o povinných kvótach pre autá na elektrický pohon sa Komisia odmietla vyjadriť. Hovorca povedal, že kontrolujú celý rad možností.