Brusel 15. apríla 2016 (HSP/breitbart/Foto:TASR/AP-Virginia Mayo, File)
Jedným z tendrov Európskej komisie je aj zmluva na 30 miliónov eur, aby európski občania “lepšie pochopili” fungovanie Európskej únie
Úspešní dodávatelia by uskutočňovali podujatia, na ktorých by “komisári z prvej ruky predstavovali obyvateľom Európy, ako funguje európska politika”.
Prípadové štúdie sprevádzajúce tender do istej miery objasňujú, čo očakáva Komisia od víťaznej ponuky. Je tam napríklad aj organizovanie akcií na bývalom antickom amfiteátri na malom ostrove Lampedusa, počas ktorých sa jeden alebo viac komisárov môže zapojiť do “občianskeho dialógu” s obyvateľmi ostrova v otázke migrácie.
Ako Breitbart dodáva, pri tom všetkom úsilí aj “presvedčiť ľudí na ostrove Lampedusa, že neobmedzená migrácia je dobrá vec”. Komisia si želá, aby zhotoviteľ poskytol aj živé video a internetový odkaz podujatia na propagáciu k účasti. Poskytovateľ by mal ponúknuť aj svoje vlastné tlmočnícke zariadenie, a to napriek tomu, že európske inštitúcie sú domovom najväčších svetových tlmočníckych služieb, kde pracuje 641 tlmočníkov na plný úväzok a ďalších 3000 externe.
Think-tank Open Europe zistil, že už v roku 2008 vynaložila Komisia najmenej 2,4 miliardy eur na podporu európskych inštitúcií, čo je v porovnaní viac ako investuje Coca Cola každoročne na reklamu po celom svete.