Brusel 10. júla (TASR) – Aj napriek tomu, že sa členské štáty EÚ zaviazali podporovať takzvané inkluzívne vzdelávanie, deti s osobitnými potrebami a dospelí so zdravotným postihnutím stále ťahajú za kratší koniec. Vyplýva to zo správy, ktorú dnes uverejnila Európska komisia (EK).
V správe EK sa uvádza, že mnohé z týchto detí a dospelých sú umiestnení v oddelených inštitúciách a tí, ktorí sú v bežnom vzdelávacom prostredí, často nemajú adekvátnu podporu.
EK vyzvala členské štáty, aby intenzívnejšie pracovali na vytvorení inkluzívnych vzdelávacích systémov a odstránili prekážky v odbornej príprave a v zamestnaní, ktorým čelia zraniteľné skupiny obyvateľstva.
Podľa komisárky pre vzdelávanie, kultúru, viacjazyčnosť a mládež Andrully Vasiliovej inkluzívne vzdelávanie už nie je akousi nadštandardnou možnosťou, ale základnou potrebou. Činnosť väčšinovej populácie sa musí zamerať na najzraniteľnejších, aby bolo možné zabezpečiť lepší život pre všetkých.
Podľa správy EK približne 45 miliónov občanov EÚ v produktívnom veku trpí nejakým zdravotným postihnutím a 15 miliónov detí má osobitné vzdelávacie potreby.