Čínska vláda zaviedla prísne kvóty na elektrické autá o rok neskôr, než sa pôvodne plánovalo, informuje tlačová agentúra AFP. Od roku 2019 musia podľa zákona zverejneného ministerstvom priemyslu vo štvrtok predaje výrobcov automobilov v krajine tvoriť najmenej z desiatich percent elektrické alebo hybridné automobily. Od roku 2020 sa tento pomer zvyšuje na 12 percent.
Kvóta sa vypočítava komplexným bodovým systémom. Čím šetrnejšie k životnému prostrediu vozidlo jazdí, tým viac bodov dostane. Podľa zákona je kvóta platná pre každého výrobcu, ktorý ročne vyrába viac ako 30 000 vozidiel so spaľovacími motormi alebo ich dováža do Číny. Ak výrobca nespĺňa túto kvótu, môžete si kúpiť body od iného výrobcu alebo zaplatí pokutu.
Hovorca spoločnosti Volkswagen povedal pre Deutsche Wirtschafts Nachrichten: “Skupina Volkswagen víta silné úsilie čínskej vlády o vytvorenie trhu pre elektrické autá v Číne. To dokonale zodpovedá nášmu nedávno zavedenému plánu Roadmap E – najkomplexnejšej elektrifikačnej iniciatíve v globálnom automobilovom priemysle. V Číne sme už začali vyrábať elektrické autá. Počas nasledujúcich 2 až 3 rokov uvedieme na trh približne 15 elektrických modelov. Sme pripravení predať našim zákazníkom 400 000 elektrických automobilov do roku 2020 a približne 1,5 milióna do roku 2025. ”
Vláda v Pekingu spočiatku oznámila kvótu na úrovni 8 % od roku 2018. Združenia výrobcov na celom svete protestovali a požadovali odloženie. Pri príležitosti návštevy v máji sa nemecký minister zahraničných vecí Sigmar Gabriel snažil zmierniť ciele a kancelárka Angela Merkelová tiež zasiahla na návšteve premiéra Li Keqianga v Berlíne. Nemeckí výrobcovia vozidiel nemôžu splniť doterajšie požiadavky. Čínsky trh je však pre nich nesmierne dôležitý. Volkswagen predal vlani štyri milióny áut v Ľudovej republike.