Celá situácia bola však zinscenovaná. Päťročné deti si nezapamätajú celostranový list, ani sa nedostanú cez všetky bezpečnostné bariéry k pápežovi bez pomoci. Ako napokon britský Daily Mail priniesol: “Tento nápad bol organizovaný imigračnou advokátskou skupinou Hermandad Mexicana Transnacional so sídlom v Los Angeles.” Alicia Flores, ktorá je jej výkonnou riaditeľkou, si vybrala Sophie, ktorá sa mala priblížiť pápežovi, po tom, čo sa podobný incident odohral v Ríme (správu o tom priniesol Washington Post). Sophie a jej rodina prileteli do Washingtonu ako súčasť skupiny šiestich detí a 19 dospelých s nádejou, že doručia posolstvo imigrácie.
2. Prirovnávanie boja proti ilegálnej imigrácii k porušovaniu ľudských práv pôvodných Američanov
Pápež František nechal zaznieť tento rétorický nepodarok v strede svojej reči kongresu: “Tragicky, práva tých, ktorí tu boli dávno pred nami, neboli vždy rešpektované. Týmto ľuďom a ich národom zo srdca americkej demokracie želám a prejavujem moju najvyššiu úctu a ocenenie. Prvé kontakty boli častokrát turbulentné a násilné, avšak je ťažké posudzovať minulosť kritériami súčasnosti. Napriek tomu, keď je medzi nami cudzinec, ktorý sa na nás obracia, my nesmieme opakovať hriechy a omyly minulosti. Musíme teraz riešiť to, aby sme žili vznešene a tak spravodlivo, ako je to len možné, a tak aj vychovávať budúce generácie, aby sa neotáčali chrbtom našim susedom a všetkému okolo nás. Proces budovania národa nás pozýva k tomu, aby sme uznali, že potrebujeme byť neustále vo vzťahu k ostatným a odmietali mentalitu nehostinnosti voči iným; aby sme prijali princíp vzájomnej subsidiarity a neustále sa snažili len o to najlepšie. Verím, že to dokážeme.” Inými slovami, pôvodní imigranti sa správali veľmi zle k pôvodným Američanom a dnešní Američania si musia dávať pozor, aby nerobili to isté ilegálnym imigrantom. To ani nie je tak urážajúce ako smiešne. Američania poslali kmene indiánov na Cestu Sĺz. Dnešní Američania posielajú nelegálnych imigrantov na cestu vzdelania zadarmo, bezplatnej zdravotnej starostlivosti a štátom sponzorovaných sociálnych programov.
3. Priestor pre Obamu predstaviť sa ako obhajca náboženskej slobody
Počas reči v Bielom Dome prezident Obama povedal: “Tu v Spojených Štátoch si veľmi ceníme náboženskú slobodu… Spojené štáty stoja s Vami pri obrane náboženskej slobody a medzináboženského dialógu, pretože vieme, že ľudia všade na svete musia mať možnosť žiť svoju vieru v slobode, bez strachu a zahanbovania.” Medzitým však Obamov IRS (Internal Revenue System) robí záťahy na náboženské charitné organizácie a jeho zdravotný systém Obamacare bojuje proti náboženským inštitúciám; jeho administratíva vyhľadáva veriacich Američanov, ktorí odmietajú participovať na manželstvách homosexuálov. Dobre načasovaný komentár od pápeža by bol v tomto prípade viac než užitočný. Namiesto toho tam len tak stál a nepovedal nič. Namiesto toho šiel navštíviť rád sestier, ktoré boli kvôli svojmu postoju perzekvované, a média to odignorovali. Pápež vie veľmi dobre, kedy sú všetky kamery na ňom. Boli na ňom aj pri Obamovi. Neboli pri ňom počas jeho výletu a návštevy obetí Obamovho režimu.
4. Páranie do kapitalizmu pred Kongresom
Vo svojom príhovore pred kongresom pápež strávil neprimerane veľa času rečnením k legislátorom o potrebe redistribuovať bohatstvo v mene chudobných. Chválil Dorothy Dayovú, katolícku aktivistku, ktorá napísala: “Potrebujeme zvrátiť nie vládu ako vládu ale autority, ktoré stále obviňujú komunistov z konšpirovania a ovplyvňovania más, a tento pomýlený, dekadentný a skazený industriálny kapitalistický systém, ktorý živí utrpenie v tom obielenom hrobe New Yorku.” Senator Bernie Sander bol vtedy v extáze… Ešte žiaden socialista neprišiel s lepšou formuláciou a rétorikou, ktorá dáva do rovnosti individuálnu slobodu s kolektivizmom, než pápež pred Kongresom: “Keď má byť politika skutočne v službe ľudskej osobe, nesmie byť otrokom ekonómie a financií. Politika je výrazom našej neprekonateľnej potreby žiť ako jeden celok, aby sme vybudovali v jednote to najväčšie spoločné dobro: spoločenstvo, ktoré obetuje partikulárne záujmy, aby sa mohlo zdieľať, v spravodlivosti a mieri, so svojimi dobrami, záujmami a spoločenským životom. Nepodceňujem ťažkosti, ktoré si to vyžaduje, ale vás povzbudzujem k tomuto úsiliu.”
Pápež dlho tvrdo kritizoval kapitalizmus ako brutálny systém vykorisťovania. Na radosť ľavičiarov po celom svete pápež opakovane zamietol kapitalizmus ako nemorálny, tvrdiac, že nejestvuje žiaden dôkaz o tom, že kapitalizmus prináša “väčšiu spravodlivosť a inkluzívnosť vo svete.” Toto sa môže javiť ako pravda, ak neviete nič o svetových dejinách či ekonomike. Pápežove tvrdé slová voči slobodnému trhu v Spojených štátoch síce neboli prekvapením, ale prišli ako nevítaná facka.
5. Pretláčanie environmentálneho extrémizmu
Pápež tiež strávil významné množstvo času pred Kongresom rečnením o klimatických zmenách a povzbudzoval ho k obmedzovaniu amerického hospodárskeho rastu, aby tak bojoval proti tejto chimére. Avšak pred OSN zašiel ešte ďalej, použil argument, ktorý je pre mnohých čitateľov Biblie neznámy, a to že “životné prostredie má práva”. Ľudia môžu mať povinnosti voči životnému prostrediu, avšak životné prostredie nepožaduje od ľudstva žiadne práva; Boh neplače, keď sa odtne strom pre dom chudobnej rodiny. Táto logika vedie k maltuziánskemu anti-humanizmu krajne zelenej ľavice (ktorá by pre planétu ako takú neváhala znížiť populáciu len na pár miliónov, pozn.red.).
Pápež napokon spojil tento jeho pohľad na environmentálne práva s jeho prianím globálnej redistribúcie príjmu v mene chudobných a navrhol, aby vlády chudobným garantovali “ubytovanie, prácu a pozemok” . Ako? Pravdepodobne odnímaním zdrojov od ostatných. Toto zaváňa čistým marxizmom. Pápež napokon dodal, že “deštrukcia biodiverzity na širokej škále môže ohroziť samotnú existenciu ľudského druhu.” Pápež sa dokonca vyslovil, že vojna je zlá, pretože je “dramatickým útokom na životné prostredie”. Vojny, obchod s ľudským mäsom, vykorisťovanie a environmentálna degradácia sú však zlé, ak ubližujú ľudským osobám. Vojna nie je zlá primárne pre to, že poškodzuje stromy a veveričky.
6. Reči o treste smrti na úkor potratov
Pápež nepovedal nič o potrate pred prezidentom Obamom. Neskôr, keď hovoril pred demokratmi v Kongrese, ktorí podporujú federálne financovanie potratárskej mašinérie Spoločnosti pre plánované rodičovstvo, povedal, že ku každému ľudskému životu treba pristupovať s rešpektom – takto sa prekĺzol cez celú problematiku potratov, ktorá sa deje v niektorých štátoch až do pôrodu, pričom sa využíva masívny obchod s orgánmi takto umučených detí, čo je momentálne horúcou témou v celej krajine a zameral sa na problematiku trestu smrti. Za zmienku však stojí, že v roku 2014 bolo vykonaných 34 rozsudkov trestu smrti, no potratom bolo zabitých až milión nenarodených detí. Niektorí tvrdia, že pápež nemusí byť pri potratoch explicitný. A prečo dopekla nie? Pred OSN sa zmienil o nenarodených jedným slovom. Budeme teraz túto odvahu oslavovať?
7. Ignorovanie manželstiev homosexuálov
Pápež podporil manželstvá vo svojej reči pred Kongresom a len vágne hovoril o hodnote rodiny. Sťažoval sa na hrozby, ktorým čelia. Ale nepovedal nič o tom, ktoré sú tie hrozby, pričom Najvyšší Súd, ktorý sa stavia nad Boha a prirodzený zákon redefiníciou manželstva, sedel priamo pred ním.
Pápežova návšteva bola neuveriteľnou príležitosťou boja proti bezbožným nemorálnostiam v Spojených štátoch. Namiesto toho pápež vo veľkej miere využil príležitosť na to, aby pretlačil ľavicu cez papierovú teológiu. Toto je tragická strata ako pre samotný svet tak aj pre náboženské spoločenstvá, ktoré bojujú o prežitie proti stále agresívnejšej sekulárnej ľavici. Tá sekulárna ľavica, ktorá oslavovala pápeža, no pri prvej možnej príležitosti bude Cirkev drviť.
Ben Shapiro