Kalifornia 23. marca 2018 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP-Marcio Jose Sanchez)
Zadávatelia reklamy pohrozili, že zrušia spoluprácu s Facebookom, pokiaľ zakladateľ sociálnej siete Mark Zuckerberg nevysvetlí situáciu so zhromažďovaním osobných údajov užívateľov. Informujú o tom britské noviny Daily Mail.
Spoločnosť môže prísť o spoluprácu s tromi tisíckami veľkých spoločností. Vyhlásiť bojkot voči Facebooku chcú tiež finančné organizácie, ktoré skôr javili záujem o akcie korporácie.
Podľa údajov médií s požiadavkou okamžitej odpovede od IT-gigantu vystúpilo ISBA — združenie britských inzerentov zaoberajúce sa propagáciou spotrebného tovaru. Predpokladá sa, že tisíce firiem, vrátane takých gigantov ako Unilever a Procter&Gamble, môžu odmietnuť partnerstvo s Facebookom, pokiaľ bude preukázaná vina sociálnej siete v získavaní údajov nezákonným spôsobom.
Riaditeľ medzinárodnej marketingovej agentúry M&C Saatchi David Kershaw oznámil, že za podmienok oligopolu 60 percent všetkých výdajov na propagáciu spoločností pripadá na inzeráty na Facebooku a Googli.
Škandál s únikom informácií o užívateľoch Facebooku, združeným so sociálnou sieťou spoločnosti Cambridge Analytica, vypukol minulý týždeň. Informácia o užívateľoch bola zhromažďovaná pomocou aplikácie pre vytvorenie psychologického portrétu pod názvom thisisyourdigitallife. Celkom sa k dispozícii spoločnosti mohli dostať údaje o 50-200 miliónoch užívateľov Facebooku.
V stredu 21. marca sa zistilo, že firma, usvedčená s predávania osobných údajov z účtov siete štábu Donalda Trumpa, bola vykonávateľom rady zakázok od ukrajinskej vlády. Niekoľko hodín potom riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg zverejnil oznámenie, v ktorom sa priznal, že sa dopustil omylov počas spolupráce s neoverenými spoločnosťami, a konštatoval, že dôvera užívateľov k sociálnej sieti bola podlomená.
Sľúbil, že urobí dôkladný audit aplikácií a firiem vývojárov, ktoré spolupracujú so sieťou, a obmedzí objemy informácií, ktoré sú im predávané.