Informovali o tom servery RTTNews a wsj.com.
Spoločnosť oznámila, že čistý zisk za rok 2015 dosiahol 980 miliónov eur, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje pokles o 22 %. Hlavným dôvodom sú náklady na reštrukturalizáciu, najmä na domácom trhu a v Číne.
Upravený zisk, teda bez započítania mimoriadnych položiek, dosiahol za minulý rok 1,113 miliardy eur. To znamená mierny rast po tom, ako v roku 2014 dosiahol 1,04 miliardy eur.
Čisté tržby sa zvýšili o 3 % na 76,95 miliardy eur a rovnakým tempom rástli aj tržby na organickej báze. K rastu prispeli všetky regióny, pričom najviac vzrástli tržby na reformujúcich sa trhoch, konkrétne o 3,8 %. V Európe sa tržby minulý rok zvýšili o 2,7 %. Reťazcu sa darilo aj na kľúčovom domácom trhu, kde čisté tržby vzrástli o 2,6 % na 35,34 miliardy eur.
Čo sa týka investícií, Carrefour v tomto roku počíta s celkovými investíciami na úrovni roka 2014. To znamená, že by mali dosiahnuť od 2,5 miliardy do 2,6 miliardy eur.