Bratislava 25. júna 2019 (SITA/HSP/Foto:Pixabay)
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) po mobilnej aplikácii Ideme vlakom pre platformu Android zavádza podobnú aplikáciu aj pre zariadenia s operačným systémom iOS (iPhone). Ako v pondelok informoval národný osobný vlakový dopravca, takto umožní takmer sto percentám vlastníkov smartfónov zakúpiť si cestovné lístky cez mobil. Cez online kanály sa predáva jedna tretina všetkých cestovných lístkov
“Mobilná aplikácia v systéme iOS ponúka všetky funkcionality už existujúcej androidovej verzie vrátane prístupu na zákaznícke a kreditné konto ZSSK a informácií o aktuálnej polohe a meškaniach vlakov. Cestujúci teraz majú možnosť okamžite zistiť, či ich vlak ide načas,” povedal člen predstavenstva a riaditeľ úseku služieb ZSSK Radoslav Štefánek.
Cez aplikáciu je v súčasnosti možné zakúpiť jednorazové cestovné lístky a miestenky na všetky vnútroštátne vlaky štátneho dopravcu a vybrané spojenia do Českej republiky. “Samozrejme, funkcionality oboch aplikácií plánujeme naďalej rozširovať. Pevne verím, že už čoskoro sa nám podarí priniesť ich užívateľom dennú tlač, ďalšie typy cestovných lístkov, notifikácie, informačný systém i doplnkové a lifestyle služby,” uviedol riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric.
Aplikáciu Ideme vlakom si doposiaľ stiahlo 40-tisíc užívateľov, ktorí si mesačne kúpia 70-tisíc cestovných dokladov. “Sme veľmi radi, že trend elektronických médií v ZSSK sa ujal a zákazníci nám dávajú pozitívnu spätnú väzbu. Pre porovnanie, kým v máji 2018 sme prostredníctvom online kanálov predali 15,7 % všetkých dokladov, v máji 2019 predaj stúpol o viac ako sto percent na 32 %,” dodal Hric. Je to podľa neho dôkaz, že Slovákom elektronické trendy vyhovujú.
ZSSK zároveň upozorňuje všetkých zákazníkov, ktorí stále využívajú služby pôvodných online predajných systémov (neresponzívny e-shop a zjednodušená verzia eMIL), že v júli pripravuje ukončenie ich duálnej prevádzky. Znamená to, že k dispozícii budú už iba nový responzívny e-shop (s automatickým prispôsobením sa zariadeniu) a mobilná aplikácia Ideme vlakom s moderným rozhraním a novými možnosťami nákupu. Už v najbližších dňoch dopravca v responzívnom e-shope sprevádzkuje veľmi žiadaný predaj cestovných dokladov do Rakúska. V ďalšej etape sprístupní aj nákup doplnkových služieb a medzinárodných dokladov do okolitých krajín.
Mobilná aplikácia Ideme vlakom v súčasnosti umožňuje vyhľadávanie spojenia vrátane voľby rozšírených parametrov vyhľadávania, zobrazenie informácií o ceste, nákup jednorazových cestovných dokladov, grafické znázornenie rezervácie miesta vo vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch. Prístupné sú aj prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov, ich vrátenie, vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc, ako aj lokálny používateľský profil, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku a prístup na zákaznícke konto.