“Napríklad, súťaž na úsek Kriváň – Mýtna bola opäť napadnutá. Podobné kroky už je naozaj možné považovať za zbytočné zdržiavanie. Podobne sa to deje donekonečna aj na tvrdošínskom úseku R3 na Orave. Takýmto spôsobom je pre nás veľmi ťažké zazmluvňovať stavby a púšťať ďalšie zákazky na trh,” povedala Cengelová v pondelok na stretnutí lídrov slovenského stavebníctva. Predpokladá, že rozbehnuté verejné súťaže budú ukončené čoskoro a v roku 2020 by tak malo byť rozostavaných približne 30 ďalších nových kilometrov na spomínaných troch úsekoch rýchlostných ciest.
“Naďalej bojujeme či už v procese verejného obstarávania, ako aj v ďalších územných stavebných konaniach s posudzovaním vplyvov na životné prostredie s odvolaniami priamo dotknutých, alebo aj absolútne nedotknutých subjektov,” podotkla Cengelová. “Žiaľ, stal sa z toho národný šport niektorých osôb, ktoré síce nie sú schopné predložiť najlepšiu ponuku, alebo nemajú čo priniesť v procese prípravy stavieb, ale všemožne sa usilujú zmariť príležitosť pre ostatných súťažiacich,” uviedla štátna tajomníčka. Tým sa podľa nej naďalej umelo spomaľujú a naťahujú procesy verejného obstarávania. Momentálne je vo výstavbe viac ako 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a vo verejnom obstarávaní sú tri spomínané úseky.
“Na cestách prvej triedy sa aktuálne realizujú alebo súťažia stavby za takmer dvesto miliónov eur. V oblasti koľajovej dopravy realizujeme stavby za viac ako 400 miliónov a verejné obstarávanie prebieha na investície do koľajovej infraštruktúry za čiastku presahujúcu 800 miliónov eur,” priblížila Cengelová. “Ak dokážeme profesionálne a korektne spolupracovať, výzvy a problémy na stavebnom trhu nás budú spájať a nie rozdeľovať,” dodala Cengelová.