Detva 26. decembra 2014 (TASR/HSP)
Slovenská spoločnosť prerazila na americkom trhu vďaka niekoľkým súťažiam, ktoré vyhrala
So zvýšením obratu exportu do USA medziročne až o 57 % počíta v tomto roku popredný slovenský výrobca energeticky úsporných drevených a drevohliníkových okien, spoločnosť Makrowin Detva. Firma prerazila v USA aj napriek veľkej konkurencii dodávateľov z celého sveta.
V súčasnosti na tomto trhu detviansky výrobca realizuje značnú časť svojej produkcie, ktorá už prekročila hranicu jednej tretiny z ročného odbytu. Aj keď Makrowin na domáci trh dodáva najväčší podiel svojich výrobkov, význam odbytu v USA neustále rastie. Z významných realizovaných projektov v druhom polroku 2014 to bola dodávka okien v Yellowstonskom parku v meste Cody, štát Wyoming. Na prepravu bola pritom využitá kombinácia dopravy cestnej, lodnej a železničnej.
“Za úspech v USA vďačíme predovšetkým kvalite našej produkcie. Tento trh je charakteristický vysokými nárokmi na kvalitu, štandardizáciu a energetickú efektívnosť. Trendom sú nízkoenergetické a pasívne domy a to napriek polovičným cenám energií v porovnaní s Európou,” informoval TASR riaditeľ spoločnosti Dušan Majer.
Prvé okná v USA Makrowin úspešne prezentoval na stavbe pasívneho domu v súťaži Solar Decathlon v roku 2011, kde aj zvíťazil. Ďalší projekt, dom v západnej Virgínii, na ktorý spoločnosť dodala drevohliníkové okná, bol ocenený ako dom roka v súťaži 2013 LEED for Homes Awards, vyhlásený organizáciou U.S. Green Building Council.
mž