Plavidlo je vybavené takisto sonarom (ultrazvukovým zameriavačom) a ďalšími zariadeniami, ktoré dokážu objaviť vrak aj v hĺbke 1830 metrov.
Od zmiznutia Airbusu A320 z radarov počas letu z Paríža do Káhiry 19. mája našli na mori len menšie kusy trosiek a telesných pozostatkov.
Príčina havárie ešte nebola určená. Lode a lietadlá z Egypta, Grécka, Francúzska, Spojených štátov a ďalších krajín pátrajú v Stredozemnom mori severne od egyptského prístavu Alexandria po čiernych skrinkách – záznamníku letových údajov a záznamníku hlasov z kokpitu – ako aj po ďalších telách a častiach lietadla.
Egyptský minister pre civilné letectvo Šaríf Fathí vyjadril presvedčenie, že terorizmus je pravdepodobnejšou príčinou havárie než technické zlyhanie či iná katastrofa. Zatiaľ sa však neobjavil žiaden presvedčivý dôkaz o príčine nešťastia a žiadna skupina sa neprihlásila k tomu, že by na lietadlo zaútočila.
Do médií unikli letové údaje, ktoré naznačili, že senzor zaznamenal v posledných chvíľach letu dym na toaletách a prasklinu na dvoch oknách v kokpite stroja.
Egyptskí vyšetrovatelia v nedeľu oznámili, že čas na nájdenie tzv. čiernych skriniek sa kráti, lebo tie prestanú vysielať signál umožňujúci ich lokalizáciu už približne o päť dní.
Čierne skrinky môžu prezradiť, či došlo k technickej chybe, únosu lietadla alebo bombovému útoku. Nájsť skrinky bez signálu je možné, ale oveľa ťažšie.