Vysoké Tatry 8. januára (TASR) – Počet tiesňových volaní na linku Horskej záchrannej služby (HZS) sa v minulom roku zvýšil viac ako o tretinu. Už v prvých mesiacoch roka 2013 zaznamenalo Operačné stredisko tiesňového volania (OSTV) HZS nárast počtu prijatých tiesňových volaní. "Extrémny nárast žiadostí o pomoc prijalo stredisko v mesiaci február, kedy sa príjem volaní zvýšil o viac ako 36 percent ako rok predtým," informoval riaditeľ HZS Jozef Janiga.
S otvorením turistických chodníkov a začiatkom turistickej sezóny, kedy zvyčajne stúpa návštevnosť turistov vo všetkých horských oblastiach, stúpol aj počet úrazov. "V prvom polroku 2013 sme zaznamenali zvýšenie o 34,2 percenta oproti roku 2012," doplnil Janiga s tým, že s príchodom letných prázdnin stúpajúci trend pokračoval a príjem tiesňových volaní v tomto období vzrástol oproti predošlému roku o 53,5 percenta.
Celkovo za rok 2013 prijalo OSTV 835 žiadostí o pomoc, čo je o 34,3 percenta viac oproti roku 2012 a o 45,14 percenta viac oproti roku 2011. "Množstvo úrazov a žiadostí o pomoc bolo oznámených aj priamo na oblastné strediská v jednotlivých horských oblastiach," upozornil Janiga. Jedným z plánov HZS v budúcnosti je docieliť príjem všetkých tiesňových volaní iba na Operačnom stredisku tiesňového volania, kde je zabezpečený nepretržitý 24-hodinový dispečing s tiesňovou linkou 18300.
aan ed