Londýn 14. júla 2018 (HSP/Foto:PayPal Facebook)
Vo Veľkej Británii sa stal poriadne kuriózny prípad. Platobný systém PayPal zaslal mŕtvej žene správu, v ktorej jej vyčíta, že svojou smrťou porušila obchodné podmienky a kvôli dlhom sa jej vyhráža súdnou žalobou.
Howard Durdle, manžel zosnulej ženy Lindsay Durdleovej, informoval spoločnosť Paypal o úmrtí svojej manželky. Na ich žiadosť pripojil tiež kópie úmrtného listu, poslednej vôle a dokladu totožnosti. Nedávno však dostal list adresovaný jeho žene, v ktorom firma uviedla, že Durdleová svojím úmrtím porušuje pravidlá vzájomnej dohody, čo by mohlo viesť aj k začatiu právnych krokov. Informoval portál Idnes.
Durdleová totiž dĺžila tejto platobnej spoločnosti 3 200 libier. Spoločnosť PayPal si však svoju chybu uvedomila a ospravedlnila sa za svoju necitlivú správu zaslanú zosnulej žene:
“Ospravedlňujeme sa pánovi Durdleovi za útrapy, ktoré mu tento list spôsobil. Intenzívne sa týmto prípadom zaoberáme a sme s pánom Durdleom v priamom kontakte, aby sme ho podporili,” citovala BBC slová hovorcu PayPalu.
Ako sa však takýto omyl mohol vôbec stať? Vedenie spoločnosti PayPal si to vysvetľuje tým, že mohlo ísť o chybu v systéme, ľudskú chybu, alebo boli použité nesprávne listové šablóny.
Manžel zosnulej zverejnením tejto správy do médií podľa vlastných slov nijako nechce PayPalu uškodiť. Chce len upozorniť na to, aby obchodné spoločnosti sa vyvarovali podobným chybám, pretože prevedením niečoho takého necitlivého môžu pozostalým poriadne ublížiť.
Samuel Gdovin