New York 16. februára 2019 (HSP/Foto:Gucci.com)
Talianska dizajnérkska značka Gucci, si za pár špinavo vyzerajúcich tenisek, ktoré ponúka v škále niekoľkých farieb, účtuje okolo 700 eur
Podľa talianskeho módneho domu sa pár kožených tenisiek Screener “zhoduje s obrazmi starej školy” a “je ovplyvnený klasickými teniskami zo 70. rokov”.
Dizajnérske tenisky za 700 eur sa môžu pochváliť “vintage ošúchaným špinavým efektom” na bielej koži.
Na internetovej stránke dizajnérksy dom Gucci uvádza: “Napodobenie rôznych vplyvov, ktoré sa rozprestierajú po celé desaťročia, kolekcia Cruise 2019 odkazuje na staré školské tvary a materiály inšpirované vintage športovým oblečením. Ovplyvnené klasickými teniskami zo 70. rokov, Screener tenisky – obsahujú prúžky na boku spolu s vintage logom Gucci.
Krátko po uvedení tenisiek do predaja začali prichádzať aj prvé reakcie. Ľudia topánky prirovnávajú k pracovnej obuvy na záhradu či lacným teniskám, ktoré vyhodili pred 20 rokmi.
“Mám zaplatiť 900 dolárov za tenisky, ktoré vyzerajú opotrebovane. Len preto, že je to Gucci, “čudujú sa ľudia na twitteri. “Nabudúce začnú predávať, imaginárne tenisky ‘a určite sa nájdu ľudia, ktorí si ich kúpia,” komentuje novinku ďalšie užívatelka.
“Sú špinavé. Nemyslím si, že veľa milovníkov módy bude chcieť utrácať toľko za to, čo sa zdá, že bolo vyhodené pred 20 rokmi. ”
Ako uvádza portál Evening Standard z iným typom zašpiněných, tenisek – Rhyton, tiež za vysokú cenu, pri tom Gucci prišlo už pred dvoma rokmi.
Pri tom len minulý rok čelila iná značka, Golden Goose, kritike za predaj podobných tenisiek.”Obnosené” topánky ľudia hromadne označovali za “oslavu chudoby” či “vrchol kapitalizmu.”
Like WTF……… I’m paying $900 after taxes on sneakers that look dirty …just because they’re Gucci….I’m so confused pic.twitter.com/NfjMb5heRe
— ¢няιѕтιαи ✨ (@AyeeCee_Xo) 11. februára 2019
Nová kolekcia Gucci v nedávnych dňoch upútala pozornosť aj svojou ponukou pre ženy. Čierny sveter s výraznými červenými perami podľa kritikov pripomínal rasistickú karikatúru, zosmiešňujúce černochov. Firma sa následne za predaj svetra ospravedlnila a stiahla ho z ponuky.
Gucci issues apology for “blackface” jumper. Hilarious. The fashion world is bonkers. Bring back Bruno! #Gucci pic.twitter.com/NrhLFzviSd
— Steve Wall (@stevethewall) 7. februára 2019
Marco Bizzarri, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Gucci, uviedol, že nechápe vlnu kritiky a pre WWD dodal: “Nedostatočné vedomosti o rozmanitosti a následnom porozumení nie sú na úrovni, ktorú sme očakávali, napriek všetkým snahám, ktoré sme v spoločnosti vykonali za posledné štyri roky.”