Štát môže prevádzkovať mýto efektívnejšie a výhodnejšie, očakáva Jančovič z vedenia ČESMAD

Štát môže prevádzkovať mýto efektívnejšie a výhodnejšie, očakáva Jančovič z vedenia ČESMAD

Bratislava 7. augusta 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Radovan Stoklasa)

 

Ak bude elektronický mýtny systém pre motorové vozidlá nad 3,5 tony po novom prevádzkovať štát, môže to byť efektívnejšie a výhodnejšie ako v súčasnosti. Odpadnú sprostredkovateľ a rôzni “priživujúci” sa poradcovia či právni zástupcovia. Bývalý prezident a stále člen prezídia Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič si to myslí v súvislosti s plánovanými zmenami v mýtnom systéme

Ilustračné foto

“Navyše, štát nebude musieť platiť nekonečné poplatky za akúkoľvek informáciu, ale má ju kedykoľvek k dispozícii, čo doposiaľ nebolo a nie je. Tiež si vo vlastnej réžii vie urobiť akékoľvek zmeny v systéme bez platenia státisícov eur za takzvané zmenové konania,” povedal na portáli NasaDoprava.sk Jančovič, ktorý je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva dopravno-logistickej spoločnosti TOPNAD, a. s., Topoľčany.

Reklama

Zástupca cestných nákladných dopravcov spochybňuje uvažované dynamické určovanie sadzieb mýta podľa času jazdy automobilov. Tvrdí, že to nemá žiadny význam, keďže cestní dopravcovia sú už v súčasnosti povinní dodržiavať časové okná na nakládky a vykládky. Preto si nemôžu dovoliť hocikedy zastaviť vozidlo na parkovisku. “Dopravcovia na Slovensku nemajú vybudované záchytné parkoviská, a preto buď budú musieť jazdiť za zvýšené sadzby, respektíve improvizovať pri odstavovaní svojich vozidiel, čo môže výrazne narušiť cestnú premávku, ale najmä bezpečnosť ostatných cestujúcich,” upozornil Jančovič. Krajiny, ktoré to uplatnili, to podľa neho zrušili alebo rušia, keďže sa len potvrdila nezmyselnosť tohto opatrenia pre verejnosť. “Je to len opatrenie, ako ešte viac zaťažiť dopravcov,” hovorí.

Mýto by sa malo vyberať aj za prejazd vybranými intravilánmi pre tranzitnú dopravu. Autodopravcovia sa vraj vyhýbajú plateným úsekom v snahe ušetriť. “Štát by si mal v prvom rade uvedomiť, že Slovensko má absolútne zanedbanú cestnú infraštruktúru. My budeme omnoho radšej jazdiť po diaľniciach a rýchlostných cestách ako po úzkych cestách s prepadnutými krajnicami,” uviedol Jančovič. Absolútna väčšina vodičov sú podľa neho zamestnanci, oni mýto neplatia, tak si vyberajú bezpečnú cestu. “Obchádzať to nie je kadiaľ, všade sú ešte z čias ministra dopravy Jána Figeľa zákazové značky,” podotkol zástupca vedenia ČESMAD. Sú to podľa neho vozidlá, čo tam vykladajú, nakladajú alebo majú sídlo. “A opäť sa ukáže, že po zavedení spoplatnenia intravilánov by sa nič nezmenilo, len by sme potrestali práve tých, čo inú možnosť nemajú,” myslí si Jančovič.

Reklama

Plánované predĺženie niektorých spoplatnených úsekov v rámci ich optimalizácie by malo ušetriť náklady. “Už dávno mohli byť mnohé úseky predĺžené, keďže sú často zbytočne rozkúskované a na dopravcov to malo úplne minimálny vplyv. Profitovať z toho môže najmä štát, ktorý platí súkromnej spoločnosti za každý jeden úsek,” povedal Jančovič. Štát zároveň neplánuje valorizovať sadzby mýta najbližšie dva roky. “Nevalorizovať sadzby znamená síce ich nezvyšovanie, ale na strane druhej ďalšie spoplatnenie pre nás dopravcov bude znamenať vždy zvyšovanie nákladov (cien) za mýto,” dodal Jančovič.

 

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
Reklama

Odporúčame

Reklama

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

NAŽIVO

11:27

Spoločnosť Apple na žiadosť Pekingu odstránila z čínskeho App Store aplikácie Threads, WhatsApp, Telegram a Signal, informuje agentúra Bloomberg.

Čínske úrady to požadovali “z dôvodov národnej bezpečnosti”.

Predtým boli tieto služby v Číne dostupné len cez VPN, ale stále sa tešili popularite.

Minulý rok Peking zaviazal vývojárov aplikácií, aby sa do konca marca 2024 podrobili vládnej registrácii, inak prestanú fungovať.

11:14

Poľské úrady zadržali dvoch podozrivých z útoku na ruského opozičného politika Leonida Volkova, ku ktorému prišlo v marci v litovskom Vilniuse. Oznámil to v piatok litovský prezident Gitanas Nauséda.

11:05

Taliansky minister zahraničných vecí Antonio Tajani vyzval v piatok na “úplnú deeskaláciu” situácie po správach amerických médií, že Izrael zaútočil na Irán. Dodal, že partneri zo skupiny G7 budú o situácii diskutovať počas rokovaní na Capri.

10:53

Jeden člen posádky ruského bombardéra Tu-22M3, ktorý sa zrútil v piatok na juhozápade Ruska, zahynul. Oznámil to gubernátor Stavropoľského kraja Vladimir Vladimirov.

10:47

Čína po hlásených piatkových útokoch na Irán nesúhlasí s konaním, ktoré vedie k stupňovaniu napätia. Omán útoky na Irán odsudzuje.

10:35

Iránske médiá v piatok popreli tvrdenia o napadnutí krajiny zo zahraničia. Reagujú tak na správy amerických médií o izraelskom nočnom útoku na Irán.

10:24

Najmenej dve letecké spoločnosti v piatok narýchlo zmenili trasy svojich lietadiel po uzavretí iránskeho vzdušného priestoru. Irán uzavrel časť svojho vzdušného priestoru a niektoré letiská v reakcii na nočný útok, za ktorým podľa amerických médií stojí Izrael. Lietadlá boli presmerované na iné letiská alebo sa vrátili na miesto odletu.

10:11

Ukrajinská armáda v piatok oznámila, že zničila ruský strategický bombardér po útoku ruských rakiet a dronov na ukrajinské mestá.

10:02

Medzinárodná agentúra pre atómovú energiu (MAAE) v piatok uviedla, že pri výbuchoch hlásených z iránskej provincie Isfahán neboli poškodené jadrové zariadenia.

09:50

Koncom apríla sa začne likvidácia jednej z turistických atrakcií na Havajských ostrovoch. Schody Haiku (prezývané aj Schody do neba) na ostrove Oahu doplatili na nedisciplinovanosť návštevníkov. Mestská rada Honolulu preto rozhodla o ich demontáži.

09:42

Medzinárodné letisko Hamad (HIA) v katarskej metropole Dauha získalo najvyššie hodnotenie v rebríčku World Airport Awards.

Druhé miesto v celosvetovom hodnotení si vyslúžilo singapurské letisko Changi (najlepšie letisko za rok 2023) pred tretím letiskom Incheon v Soule, štvrtým Haneda a piatym Narita, ktoré obe obsluhujú japonské Tokio.

09:35

Izraelské útoky sa v piatok zamerali na pozície sýrskej armády na juhu krajiny, uviedol šéf Sýrskeho pozorovateľského centra pre ľudské práva (SOHR) so sídlom v Británii Rámí Abdal Rahmán.

Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE










Reklama

NAJNOVŠIE










Reklama
Reklama

NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

POČASIE NA DNES

NAJNOVŠIE ROZHOVORY

NAJNOVŠIE Z DOMOVA

NAJNOVŠIE ZO ZAHRANIČIA

NAJNOVŠIE ZO ŠPORTU

NAJNOVŠIE ZO SVETONÁZORU

FOTO DŇA

Na snímke rozkvitnuté pole repky olejnej (Brassica napus) pri obci Zemplínske Hradište v okrese Trebišov

Autor: FOTO TASR-Roman Hanc

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali

Reklama
Reklama
Reklama
Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali