Štát môže prevádzkovať mýto efektívnejšie a výhodnejšie, očakáva Jančovič z vedenia ČESMAD

❚❚

Bratislava 7. augusta 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Radovan Stoklasa)

 

Ak bude elektronický mýtny systém pre motorové vozidlá nad 3,5 tony po novom prevádzkovať štát, môže to byť efektívnejšie a výhodnejšie ako v súčasnosti. Odpadnú sprostredkovateľ a rôzni “priživujúci” sa poradcovia či právni zástupcovia. Bývalý prezident a stále člen prezídia Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia Pavol Jančovič si to myslí v súvislosti s plánovanými zmenami v mýtnom systéme

Ilustračné foto

“Navyše, štát nebude musieť platiť nekonečné poplatky za akúkoľvek informáciu, ale má ju kedykoľvek k dispozícii, čo doposiaľ nebolo a nie je. Tiež si vo vlastnej réžii vie urobiť akékoľvek zmeny v systéme bez platenia státisícov eur za takzvané zmenové konania,” povedal na portáli NasaDoprava.sk Jančovič, ktorý je zároveň generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva dopravno-logistickej spoločnosti TOPNAD, a. s., Topoľčany.

.

Zástupca cestných nákladných dopravcov spochybňuje uvažované dynamické určovanie sadzieb mýta podľa času jazdy automobilov. Tvrdí, že to nemá žiadny význam, keďže cestní dopravcovia sú už v súčasnosti povinní dodržiavať časové okná na nakládky a vykládky. Preto si nemôžu dovoliť hocikedy zastaviť vozidlo na parkovisku. “Dopravcovia na Slovensku nemajú vybudované záchytné parkoviská, a preto buď budú musieť jazdiť za zvýšené sadzby, respektíve improvizovať pri odstavovaní svojich vozidiel, čo môže výrazne narušiť cestnú premávku, ale najmä bezpečnosť ostatných cestujúcich,” upozornil Jančovič. Krajiny, ktoré to uplatnili, to podľa neho zrušili alebo rušia, keďže sa len potvrdila nezmyselnosť tohto opatrenia pre verejnosť. “Je to len opatrenie, ako ešte viac zaťažiť dopravcov,” hovorí.

Mýto by sa malo vyberať aj za prejazd vybranými intravilánmi pre tranzitnú dopravu. Autodopravcovia sa vraj vyhýbajú plateným úsekom v snahe ušetriť. “Štát by si mal v prvom rade uvedomiť, že Slovensko má absolútne zanedbanú cestnú infraštruktúru. My budeme omnoho radšej jazdiť po diaľniciach a rýchlostných cestách ako po úzkych cestách s prepadnutými krajnicami,” uviedol Jančovič. Absolútna väčšina vodičov sú podľa neho zamestnanci, oni mýto neplatia, tak si vyberajú bezpečnú cestu. “Obchádzať to nie je kadiaľ, všade sú ešte z čias ministra dopravy Jána Figeľa zákazové značky,” podotkol zástupca vedenia ČESMAD. Sú to podľa neho vozidlá, čo tam vykladajú, nakladajú alebo majú sídlo. “A opäť sa ukáže, že po zavedení spoplatnenia intravilánov by sa nič nezmenilo, len by sme potrestali práve tých, čo inú možnosť nemajú,” myslí si Jančovič.

.

Plánované predĺženie niektorých spoplatnených úsekov v rámci ich optimalizácie by malo ušetriť náklady. “Už dávno mohli byť mnohé úseky predĺžené, keďže sú často zbytočne rozkúskované a na dopravcov to malo úplne minimálny vplyv. Profitovať z toho môže najmä štát, ktorý platí súkromnej spoločnosti za každý jeden úsek,” povedal Jančovič. Štát zároveň neplánuje valorizovať sadzby mýta najbližšie dva roky. “Nevalorizovať sadzby znamená síce ich nezvyšovanie, ale na strane druhej ďalšie spoplatnenie pre nás dopravcov bude znamenať vždy zvyšovanie nákladov (cien) za mýto,” dodal Jančovič.

 

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
.
.

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.




NAŽIVO

19:51

Medzinárodný výbor Červeného kríža (MVČK) v utorok upozornil na prudký nárast vážnej podvýživy detí na severovýchode Nigérie zasiahnutej konfliktom. Klinky, ktoré MVČK v regióne podporuje, v tomto roku zaznamenali 24-percentný nárast počtu kriticky podvyživených malých detí.

19:50

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu v utorok vyhlásil, že je proti “jednostrannému prímeriu” v Libanone. Uviedol to počas telefonátu s francúzskym prezidentom Emmanuelom Macronom, z ktorého citovala tlačová služba izraelského premiéra.

19:21

Kongres miestnych a regionálnych samospráv Rady Európy (RE) v utorok v Štrasburgu prijal deklaráciu o ničení kultúrneho dedičstva na Ukrajine.

19:20

Spojené štáty nepredložili žiadnu žiadosť o uskladnenie jadrových zbraní na území Maďarska. Pre server 24.hu to uviedlo v utorok maďarské ministerstvo obrany v súvislosti so správou, že na leteckej základni Kecskemét môžu byť rozmiestnené bojové lietadlá schopné prepravovať zbrane s jadrovou hlavicou.

19:19

Polícia v Paríži zadržala známeho panafrického aktivistu Kemiho Sebu, známeho svojím protizápadným postojom.

19:18

Cena masla je v okolitých krajinách nižšia ako na Slovensku, pritom je v týchto krajinách vyššia priemerná mzda. Upozornili na to poslanci opozičného hnutia Igora Matoviča, ktorí porovnali ceny 250-gramového masla s obsahom tuku 82 % v Českej republike, Poľsku, Rakúsku, Maďarsku, Francúzsku a Belgicku. Vládu zároveň vyzvali, aby splnila svoje sľuby o znížení cien potravín. V utorok o tom informoval hovorca hnutia Matúš Bystriansky.

18:42

Izrael zrejme chce rozšíriť svoje pozemné operácie proti proiránskemu hnutiu Hizballáh a zároveň aj posilniť svoju obranu. Podľa analytikov o tom svedčí fakt, že na hranici medzi Golanskými výšinami a demilitarizovaným pásom hraničiacim so Sýriou pristúpil k odmínovaniu a vytvoril tam nové bariéry.

18:41

Iránske ministerstvo zahraničných vecí si v utorok predvolalo veľvyslanca Maďarska, ktoré aktuálne predsedá v Rade Európskej únie, aby odsúdilo sankcie voči Teheránu. Tie ministri zahraničných vecí EÚ schválili na pondelkovom zasadnutí v Luxemburgu.

18:39

Libanonské ministerstvo zdravotníctva v utorok oznámilo, že pri pondelkových izraelských útokoch zahynulo celkovo 41 ľudí a ďalších 124 ľudí sa zranilo.

Libanon Hizballáh Izrael
Dobrovoľník Libanonského Červeného kríža prehľadáva preživších v troskách zničenej obytnej budovy po pondelkovom izraelskom leteckom útoku v dedine Aito, na severe Libanonu 15. októbra 2024
18:38

Minister zahraničných vecí Turecka Hakan Fidan v utorok vyzval medzinárodné spoločenstvo na uvalenie sankcií voči Izraelu. “Vyčerpali sme možnosti slov, diplomacie a medzinárodnej politiky. Musíme prejsť k sankciám,” povedal Fidan v utorok.

18:37

Ukrajinská polícia preverovala v pondelok viac než 2000 hlásení o nastražení bômb, ktoré sa vo väčšine prípadov týkali administratívnych budov v rôznych mestách krajiny. Tlačová služba ukrajinskej polície uviedla, že väčšina e-mailov s vyhrážkami prišla z ruských IP adries.

Zobraziť všetky
.

NAJČÍTANEJŠIE










.

NAJNOVŠIE










NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

.

POČASIE NA DNES

NAJNOVŠIE ROZHOVORY

NAJNOVŠIE Z DOMOVA

NAJNOVŠIE ZO ZAHRANIČIA

NAJNOVŠIE ZO ŠPORTU

NAJNOVŠIE ZO SVETONÁZORU

FOTO DŇA

Na snímke huby rastú na pni stromu v lese v pohorí Tribeč pri obci Podhorany v okrese Nitra

Autor: FOTO TASR - Henrich Mišovič

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali

.

Video

.

Blog - redakcia Hlavných správ nezodpovedá za obsah blogerských príspevkov

Milan Šupa

René Pavlík

Andrej Valihora

Branislav Čech

Peter Lipták

.
Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali