Bratislava 9. januára (TASR) – Sociálna poisťovňa v súvislosti s opakujúcimi sa otázkami verejnosti na zmeny telefónnych čísel v jej pobočkách informuje, že v súčasnosti modernizuje svoju telekomunikačnú sieť. Okrem zmeny čísiel ide aj o využitie skráteného čísla (klapky) v rámci všetkých 36 pobočiek a 41 vysunutých pracovísk SP na Slovensku, ktoré sa stanú súčasťou jednotného číslovacieho plánu. Takto bude možná centralizovaná správa všetkých ústrední v SP a vyššia flexibilita v prípade potreby vybaviť väčší počet hovorov z radov verejnosti, čo súvisí s telefonickou dostupnosťou inštitúcie. Táto potreba sa pravidelne opakuje na začiatku kalendárneho roka v súvislosti s legislatívnymi zmenami, kedy ľudia žiadajú viac informácií, častejšie vysvetlenie postupu v rôznych situáciách a z toho vyplýva vyššia intenzita hovorov.
Tieto zmeny realizuje Sociálna poisťovňa aj s cieľom finančných úspor. Jej priemerné mesačné náklady na telekomunikačnú sieť sa pohybujú vo výške 25.000 až 30.000 eur s DPH mesačne. V súvislosti s modernizáciou siete očakáva úsporu približne 10 %.
Sociálna poisťovňa však chce zabezpečiť výhodnosť týchto technických zmien aj vo vzťahu k verejnosti. Preto ďalšou etapou, vo februári 2014, bude zabezpečenie telefonického prístupu aj cez pevnú sieť. Volajúci bude mať na výber z dvoch možností, ktoré jeho hovor zlacnejú. Buď bude môcť telefonovať na pevnú linku, ktorá bude zavedená vo februári 2014, alebo na už fungujúce nové linky s mobilnou tarifikáciou. Podľa toho, z akej linky telefonuje a čo bude pre neho lacnejšie.
Aj naďalej zostáva funkčná, pre verejnosť bezplatná telefonická linka o dôchodkoch 0800 123 123. Náklady na túto linku hradí Sociálna poisťovňa.
Modernizácia telekomunikačnej siete v Sociálnej poisťovni súvisí s množstvom prijímaných hovorov. Len Informačno-poradenské centrum (okrem ostatných referentských pracovísk a pobočiek) v roku 2013 zaznamenalo celkovo 320.000 volajúcich poistencov.
TASR informovala Sociálna poisťovňa.