Bratislava 10. januára 2019 (HSP/Foto:Printscreen)
Britská armáda vyvolala rozruch. Dôvodom je aktuálna náborová kampaň zameraná na mladých ľudí. Plagáty kampane apelujú na “závislých, klaunov triedy, mobilných zombie a miléniové deti”, aby sa pripojili k armáde. Informáciu zverejnil portál RT
Kampaň je snahou prilákať mladých ľudí do vojenských síl v Spojenom kráľovstve. Armáda tvrdí, že hľadá špeciálne zručnosti, aby presvedčila mladých ľudí o tom, že ich postoje, posadnutosť telefónmi a vášeň pre videohry z nich robia ľudí správne pripravených na kariéru v armáde.
“Miléniáli, vaša armáda potrebuje vaše sebavedomie” a “snehové vločky, vaša armáda potrebuje váš súcit”, hlásajú niektoré slogany uvedené na plagátoch.
New ad campaign from British Army targeting gaming addicts “me me me millennials”, “snowflakes” & “selfie addicts” of Gen Z launches this month. pic.twitter.com/P4SjPMVIqy
— Lucy Fisher (@LOS_Fisher) 3. januára 2019
Televízne reklamy v kampani ukazujú, že mladí ľudia sú vo svojej práci podhodnotení a tvrdí, že armáda hľadá ľudí, ktorí si uvedomujú svoj potenciál. Úchvatné scény práce sú prerušené vzrušujúcimi scénami vojakov, ktorí podávajú humanitárnu pomoc. Reklama obsahuje aj ďalšie zaujímavé vojenské momenty.
Náborová kampaň sa zameriava na ľudí vo veku 16 až 25 rokov, známych ako Generácia Z (tí, ktorí sa narodili v rokoch 1995-2015), aby sa pripojili k armáde. Vo Veľkej Británii sa súčasťou armády môžu stať aj 16-ročný.
Rovnako ako tabakový priemysel, aj armáda vždy hľadá nové spôsoby, ako zaujať mladých ľudí, aby sa prihlásili do vojenskej služby. V júni 2018 chcela na sociálnych sieťach zaujať “vystresovaných a zraniteľných” 16-ročných, ktorí čelia skúškam, kampaňou, ktorá tvrdí, že armáda je otvorená pre tých, ktorí nedosiahli dobré výsledky.